Dacă pierzi bani înseamnă că nu faci afaceri bune și sustenabile, dar conectarea acestei pierderi, care provine în principal din investiții mari de capital, cu fiecare mașină vândută, este o alegere cel puțin ciudată.
Moody’s Investor Services au oferit cifre concrete pentru unul dintre motivele pentru care producătorii auto cu tradiție sunt în general mai puțin entuziaști când vine vorba despre construirea de automobile electrice. În afară de pură inerție și rezistența la schimbare, construcția mașinilor alimentate de electricitate este scumpă. Și va continua să coste mult pentru companii pe termen scurt.
De fapt, agenția de rating spune că deși se așteaptă ca vânzările de automobile electrice să crească puternic în următoarele decenii, ajungând să compună 17-19% din piață până în anul 2030, producătorii auto pierd circa 7000-10.000 de dolari la fiecare vehicul electric pe care îl vând și vor continua să piardă o sumă considerabilă în următorii ani.
Costurile, se spune, reies din nevoia de a investi volume mari de capital în tehnologii noi. Situația este de așteptat să se îmbunătățească, iar prețurile pentru baterii se vor reduce, pe măsură ce producția se dezvoltă. Îmbunătățirile în această tehnologie, care va oferi mai multă autonomie pentru același cost al pachetului de baterii, va fi un motiv pentru care profitabilitatea va crește.