Ecologiștii germani cer o interdicție pentru motoarele diesel și pe benzină din anul 2030. Premierul landului Baden-Württemberg, el însuși un ecologist, crede că așa ceva este o prostie. Pentru că el este realist.
Neînțelegerile s-au transformat în furie uneori, unul dintre cei care s-au remarcat fiind Winfried Kretschmann. Acestea sunt date lipsite de sens, bombănește popularul politician. Este vorba despre mobilitatea oamenilor. Începând cu anul 2030 aceasta ar trebui să se desfășoare exclusiv prin mijloace electrice, iar construcția de automobile și vehicule diesel și pe benzină ar urma să fie interzisă, subliniază majoritatea politicienilor ecologiști. Kretschmann, de meserie premier al landului Baden-Württemberg, vede lucrurile fundamental diferit, după cum se poate observa într-un videoclip care a fost preluat și distribuit fără acordul său. În clip se vede cum strigă la un interlocutor, neînțelegând unde vor alimenta cele, spre exemplu, 5 milioane de mașini electrice, odată ce ele vor ajunge pe străzi?
Această înregistrare este, în ciuda originii controversate, foarte interesantă, deoarece reflectă discuțiile din interiorul partidului. Conducerea partidului militează pentru o unitate cât mai mare. Dar și tema abordată de Kretschmann este interesantă? Cât de rapid se poate implementa infrastructura necesară mașinilor electrice? Sau estimările sale sunt pur și simplu greșite?
Este clar însă că marii producători, Audi, BMW, Mercedes sau Volkswagen construiesc deja automobile electrice și vorbesc de multă vreme despre ele. Dar nu ar fi neapărat incomod dacă ar putea vinde în continuare vechile tehnologii. Pentru a dezvolta un motor cu ardere internă, producătorii au investit mai multe miliarde de euro. Acesta este unul dintre motivele pentru care producătorii întârzie lansarea de modele electrice pe piață. Acum presiunea crește, pentru că imaginea motoarelor cu ardere internă are tot mai mult de suferit, iar limitele emisiilor sunt tot mai dure, mobilitatea electrică devenind între timp ceva “cool”.
Cea mai mare problemă rămân însă bateriile. Ele costă multe mii de euro și nu sunt mereu performante. Pentru un an sau doi ele vor fi suficient de performante pentru călătorii de câteva sute de kilometri, dar acest lucru nu este garantat și depinde foarte mult de condițiile de trafic, stilul de condus, sau condițiile meteo. Nici nu ne putem aștepta la un salt tehnologic spectaculos în următorii ani. Principala speranță rămâne tehnologia litiu-ion, care o cunoaștem foarte bine din telefoanele mobile. Performanța se va îmbunătăți în timp, dar numai cu câteva procente în fiecare an.
http://www.sueddeutsche.de/auto/elektromobilitaet-kretschmann-kennt-die-gruende-fuer-die-e-auto-misere-1.3567741