Musulmanii subestimați
Încet industria alimentară vine în sprijinul legii islamice. Numărul clienților se apropie de câteva milioane in Germania, iar puterea lor de cumpărare se ridică la zeci de miliarde de euro.
Producătorii de produse alimentare din Germania și supermarketurile au subestimat potențialul produselor alimentare care sunt conforme cu normele muslmane, conform unei asociații din industrie. Peste trei milioane de persoane de origine turcă trăiesc în țară, potrivit lui Stephan Becker-Sonnenschein, de la asociația “Industria alimentară”. Puterea lor de cumpărare pentru produse alimentare este estimată a fi de până la 20 de miliarde de euro pe an.
În religia islamică, produsele alimentare nu pot conține nici un fel de urme de carne de porc sau alcool. Unele produse sunt distribuite cu sigiliul Halal adecvat. Cu toate acestea, termenul nu este protejat, după cum spune Hamza Wördemann de la Consiliul Central al Musulmanilor din Germania. Acesta a cerut ca de acum înainte să se precizeze în scris pe ambalaj că un anumit produs nu conține carne de porc. Adesea chiar și iaurturi de fructe, jeleu sau tort conțin grăsime de porc.
Engin Ergün de la agenția de marketing Ethno IQ a declarat că mulți producători de alimente descoperă treptat această piață. Acesta a estimat că aproximativ 70% dintre musulmani optează pentru consumul de alimente care îndeplinesc normele islamice. Pentru restul de 30% acest aspect nu este relevant. Mulți aleg să viziteze cel puțin săptămânal un supermarket turco-arab. Dintre aceștia, la nivel național există în jur de 4500. Produsele lor sunt în mare parte importate din străinătate.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Muslime-als-Supermarkt-Kunden-unterschaetzt-article13086351.html