Ne ajută magneziul să dormim mai bine?

 

Studiile au identificat o legătură între nivelurile scăzute de magneziu din organism, un minereu care joacă un rol esențial într-o serie de procese din interiorul corpului nostru, având rol în tulburări ale somnului. Dar dacă sunteți preocupați că nu primiți destul magneziu, schimbarea dietei ar fi o alegere mai bună decât completarea ei cu un supliment alimentar, pentru că nu există nici un fel de dovezi clare privind efectele benefice pe care le are ingerarea unor cantități super-terapeutice de magneziu din tablete, spune Dr. Raj Dasgupta, un profesor de anatomie pulmonară și medicina somnului la University of Southern California.

Mineralul este disponibil pe scară largă atât în plante cât și în alimente de origine animală, rinichii limitând excreția urinară de magneziu, astfel că deficiențele sunt rare în cazul oamenilor perfect sănătoși. Legumele cu frunze verzi, nuci, legume și cereale integrale sunt surse bune de magneziu: peștele, carnea de pui sau vită conțin de asemenea magneziu. Adulții în vârstă și oamenii cu diferite afecțiuni, precum diabet de tip 2, boli gastrointestinale și alcoolicii duc în general lipsă de magneziu.

Deficiența de magneziu a fost asociată cu niveluri mai ridicate de stres, anxietate și dificultate în relaxare, care sunt ingredientele cheie pentru a avea un somn de calitate în timpul nopții, ne mai spune Dr. Dasgupta. El a remarcat faptul că magneziul interacționează cu un important neurotransmițător care facilitează somnul.

Dacă suspectați că suferiți de deficiență de magneziu sau doriți să luați suplimente care conțin acest mineral, discutați cu doctorul dumneavoastră mai întâi. Magneziul poate interacționa în mod nefavorabil cu alte medicamente și consum excesiv sub formă de tablete poate cauza crampe la stomac, diaree sau amețeli. Includerea mai multor legume cu frunze verzi, legume, nuci, semințe și cereale integrale în dieta zilnică poate fi o opțiune mai bună, ne spun doctorii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 5 = 4