Necaz mare cu ceasurile elvețiene declansat de Apple

Apple zguduie industria elvetiana de ceasuri. Care dintre brandurile de orologie este cel mai vulnerabil in fata smartwatch-urilor.

In vreme ce smartwatche-urile ne iau cu asalt incheieturile, producatorii elvetienii de ceasuri se confrunta cu vanzari din ce in ce mai slabe.

Apple Watch are o popularitate mai crescuta decat orice alt brand elvetian de ceasuri, cu exceptia Rolex-ului, au afirmat analistii unei banci intr-o informare lansata luni. Iar compania Swatch pare a fi cea mai vulnerabila in acest context, sustine Helen Brand, reprezentat al bancii elvetiene UBS Bank. Ceasornicarii elevetieni au remarcat cererea pentru produse din sfera tech, insa se arata reticenti la imbratisarea acestui trend, din cauza faptului ca ar trebui sa se bazeze pe companiile care fac microprocesoare pentru a inlocui piesele mecanice, sustine UBS.

In plus, migrarea catre zona smartwatch ar putea afecta statutul brandurilor care si-au obisnuit clientii cu piese traditionale, atemporale. Compania Swatch este cu atat mai expusa riscului, cu cat produsele sale se adreseaza segmentului entry-level, spre deosebire de celelalte branduri care au client high-end.

“Cota de piata poate fi in continuare erodata pentru industria elvetiana, deoarece smartwatch-urile isi imbunatatesc functionalitatea”, a spus Brand. “Piata de smartwatch-uri atinge in prezent o valoare de 30-40 milioane de volume in total, in vreme ce volumele industriei de ceasuri elvetiene ajung la 28 de milioane”, a declarat Brand.

Cea mai mare amenintare pentru Swatch vine din China.

“Aceasta a fost o regiune in care am vazut un impuls puternic, in special pentru Tissot si Longines condus de clasa de mijloc emergenta din China”, a spus Brand. “Daca acest consumator prefera Apple Watch in detrimentul acestor marci, ar putea fi o amenintare pentru prospectul de crestere pe termen mediu al Swatch”.

Bloomberg a raportat ca Swatch lucreaza la un smartwatch care va fi lansat la sfarsitul anului 2018. Pe continentul american, Fossil a tatonat deja piata de smartwatch-uri, insa vanzarile sale sunt in continuare in declin.

Ceea ce ar putea salva industria elvetiana de ceasuri este faptul ca orologia elvetiana produce in esenta bijuterii, ceea ce inseamna ca produsele sunt atemporale si pot avea o valoare sentimentala atunci cand sunt oferite. La polul opus, smartwatch-urile pot deveni outdate dupa cativa ani din cauza ciclurilor alerte de lansare a noilor gadget-uri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 2 = 6