De ani de zile consumul de cafea pe cap de locuitor crește. Această tendință a ajuns la final, iar alte țări din lume urmează exemplul. Dar Germania profită și de pe urma ei, pentru că este încă o dată campion mondial la exporturi.
Industria germană a cafelei se confruntă cu vânzări în scădere pentru acest an. În primele zece luni ale anului vânzările de cafea din Germania au scăzut cu 1,6% în comparație cu anul precedent, pentru un total de 4,1 miliarde de euro, arată estimările institutului de cercetări de piață Nielsen.
Motivul este în special scăderea de preț în cazul cafelei prăjite tradiționale. Aceasta este vândută de multe ori la oferte speciale cu prețuri de mai puțin de trei euro pentru 500 de grame. Prin aceste prețuri reduse pentru cafeaua clasică, multe magazine caută să atragă clienți, raportează Michael Griess de la Nielsen.
Acest fapt se răsfrânge apoi direct asupra obiceiurilor consumatorilor, arată estimările Asociației Germane a Cafelei. Astfel, consumul pe cap de locuitor de anul trecut s-a situat la o medie de 162 de litri, ceea ce corespunde unui consum general neschimbat de fix 7,2 kilograme de cafea brută. În anul 1960 consumul era la mai puțin de jumătate, doar 3,5 kilograme pe cap de locuitor anual. După o creștere de a durat un deceniu se pare că producătorii și comercianții se așteaptă la stagnarea consumului.
De asemenea, trebuie luată în considerare creșterea bruscă și amplă a consumului de capsule de cafea și espresso, care a asigurat anul trecut un plus semnificativ al vânzărilor în acest sector, de 7,1%.