Deși titlurile ziarelor din ultimele câteva zile și retorica unora dintre politicienii germani sugerează altceva, majoritatea germanilor se uită cu optimism căte viitor, spune un sondaj.
Nemții privesc cu optimism către viitor, comparativ cu majoritatea europenilor. Acest lucru reiese dintr-un studiu al companiei de cercetări de piață Nielsen. În nici o altă țară situația consumatorilor pe piața muncii nu este la fel de bine evaluată precum în Republica Federala.
Chiar și estimările pentru dezvoltarea situației financiare în următoarele doisprezece luni și climatul de consum din Germania sunt peste medie. Din anul 2011 încrederea consumatorilor a crescut semnificativ, mulțumită stabilității economiei germane în perioade de criză, subliniază directorul Nielsen pe Germania, Ingo Schier.
59% dintre respondenți consideră că situația pe piața muncii în Republica Federală va fi bună sau foarte bună în următoarele doisprezece luni, ceea ce reprezintă o creștere de nouă puncte procentuale față de anul 2011. 51% dintre respondenți consideră că în următoarele doisprezece luni pot să își îmbunătățească semnificativ situația financiară.
Compania de cercetări de piață a chestionat fix 17.000 de persoane în mai multe state, rezultatele fiind, după datele celor de la Nielsen, reprezentative pentru utilizatorii de internet din fiecare țară. După datele asociației de profil Bitkom, între timp 84% din germani intră cel puțin o dată pe săptămână online. Cel mai optimist privesc danezii către viitor. Germania ocupă locul trei împreună cu Irlanda. Sondajul a fost efectuat în luna mai, deci înainte de votul Brexit sau înaintea loviturii de stat eșuate din Turcia.