Nestle a descoperit o metodă de reducere a conținutului de zahăr în ciocolată cu 40%

nestle-wallpaper
Grupul elvețian Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, a anunțat joi că a descoperit o metodă de reducere a conținutului de zahăr în ciocolată cu până la 40%, o descoperire care oferă producătorului KitKat un avantaj față de rivali, în condițiile în care producătorii de alimente se confruntă cu presiuni crescute din partea guvernelor și consumatorilor pentru a face produse mai sănătoase, transmite Bloomberg.

Directorul de tehnologie de la Nestle, Stefan Catsicas, a precizat că grupul elvețian a dezvoltat o procedură care modifică structura zahărului astfel încât acesta are un gust mai dulce în cantități mai mici, dar a refuzat să ofere alte detalii. Catsicas a spus doar că la fel cum mâncarea neprocesată are o structură complexă, Nestle încearcă să reproducă acest model prin distribuirea zahărului într-un mod neuniform.

“Dacă te uiți cu un microscop la structura unui măr vei vedea exact asta. Mâncarea naturală nu este ceva omogen. Are cavități, creste și densități. Prin reproducerea acestei structuri suntem în măsură să restabilim aceiași senzație” a spus Stefan Catsicas.

Nestle va patenta noua sa metodă și începând din 2018 va produce dulciuri pe baza noii metode, urmând ca ulterior să reducă, în mod treptat, conținutul de zahăr. Grupul elvețian nu a spus dacă va utiliza noua metodă și la alte categorii de produse dar a subliniat că posibila reducere cu 40% a conținutul de zahăr nu este o țintă oficială.

Anunțul celor de la Nestle vine într-un moment în care epidemia globală de obezitate pune presiuni pe producătorii de alimente să își facă produsele mai sănătoase. O serie de giganți din domeniul alimentar precum Mondelez International Inc. și PepsiCo Inc. au anunțat că vor dezvolta produse mai sănătoase prin reducerea de zahăr și sare. Organizația Mondială a Sănătății estimează că majorarea cu 20% a prețului băuturilor zaharoase ar reduce consumul cu o cincime.

Nestle are un portofoliu de 2.000 de branduri, 335.000 de angajați, 436 de fabrici în 85 de țări, își vinde produsele în 189 de țări, iar în 2015 a înregistrat o cifră de afaceri de 88,8 miliarde de franci elvețieni. Vânzările companiei Nestle România au crescut cu 7% în 2015 și s-au situat la circa 700 de milioane de lei (peste 150 de milioane de euro).

În România, Nestle deține fabrica de la Timișoara, deschisă în anul 1995. Nestle România exportă 35% din producția fabricii de la Timișoara în Ungaria, țările de la Marea Adriatică, țările mediteraneene și, începând din acest an, Irlanda. În portofoliul Nestle România figurează branduri precum Nescafe, Nesquik, Nespresso, Joe, KitKat, Lion, Maggi, Nirvana, Aloma, Darling, Friskies, Nestle Fitness.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

8 + 2 =