În timp ce unele părți din guvernul federal american se concentrează pe sprijinirea în continuare a energiei obținute pe bază de combustibili fosili, numeroase state impun politici noi și programe de sprijin a mașinilor electrice.
California pare să fie cel mai des cap de afiș în domeniul automobilelor electrice și a politicilor de schimbări climatice, dar două alte state au început să ia de asemenea în serios aceste probleme. New York și New Jersey și-au unit eforturile de a sprijini mașinile electrice și colaborează cu companii private pentru a dezvolta infrastructura pentru încărcare.
Guvernatorul statului New York, Andrew Cuomo, a declarat recent că vânzările de automobile electrice au crescut cu 74% de când statul New York a lansat un program de sprijin, care prevede acordarea de prime în valoare de 2000 de dolari, numit “Drive Clean Rebate”. Vânzările au urcat între lunile martie, când s-a implementat acest program și august.
Cele mai populare vehicule electrice plug-in în acest stat sunt nume deloc surprinzătoare: Toyota Prius Prime, cu preț pentru toate buzunarele, Chevrolet Bolt EV, Chevrolet Volt și Ford Fusion Energi. În statul vecin, New Jersey, o dezbatere similară este acum pe drumul către procesul legislativ.
Presa locală raportează de asemenea că o nouă coaliție condusă de senatorul Bob Smith, numită ChargEVC, lucrează la planuri pentru dezvoltarea unei infrastructuri de încărcare la nivel național, care să suporte încărcarea a peste 300.000 de automobile plug-in până în anul 2025.
Senatorul a declarat că dezvoltarea infrastructurii ar putea ajuta statul New Jersey să aducă pe șoselele sale peste două milioane de automobile electrice până în anul 2035. În plus, coaliția a cerut ca 300 de milioane de dolari să fie alocați pentru un program similar cu cel din statul New York, care ar reduce costurile automobilelor electrice pentru cumpărători. Astăzi, abia 10.000 de automobile complet electrice sunt înregistrate în New Jersey, deci obiectivele coaliției sunt foarte ambițioase.