După cum a arătat și Tesla, nu toate sistemele de încărcare rapidă sunt create la fel. Acum proprietarii lui Nissan Leaf 2018 se plâng că sistemul de “fast-charge” de pe mașina lor nu este mereu atât de rapid pe cum îl laudă producătorul.
Proprietarii au decoperit că software-ul de administrare a sistemelor electronice din mașină reduce viteza de încărcare la fiecare încărcare rapidă consecutivă efectuată. Nissan spune că acest comportament a fost implementat ca o măsură de siguranță pentru a proteja bateria împotriva supraîncălzirii, care ar putea scurta astfel durata de viață și autonomia automobilului de-a lungul timpului.
Cu toate acestea, proprietarii sugerează că, comportamentul îl face pe Leaf mult mai puțin util în cazul călătoriilor lungi, atunci când încărcarea începe să dureze ore în loc de minute, pe măsură ce automobilul se apropie de destinație. Atât de mulți șoferi sunt frustrați de această situație încât problema a fost comentată intens pe Twitter cu hashtag-ul #rapidgate.
Nissan a transmis un răspuns către o parte din jurnaliști, menționând că Nissan Leaf 2018 are măsuri de siguranță implementate pentru a proteja bateria în urma încărcărilor repetate efectuate prin sisteme de fast-charge într-o perioadă scurtă de timp. În timp ce aceste măsuri pot majora timpii de încărcare după multiple sesiuni, ele sunt importante pentru menținerea duratei de viață a bateriei pe termen lung. Cu alte cuvinte, este ceva intenționat, nu o defecțiune.