Din cele 90 de milioane de vehicule noi vândute anul trecut peste tot în lume, mașinile electrice de tip plug-in au reprezentat doar o pondere foarte redusă, circa un procent.
Dar industria auto lucrează pe baza unor cicluri lungi de produs, iar cumpărătorii tind să fie conservatori, modificând doar tipurile de mașini pe care le-ar cumpăra dacă condițiile de viață se schimbă, sau dacă există un motiv financiar pentru a o face.
Fără doar și poate, acum este din ce în ce mai clar că deceniul ce va începe odată cu anul 2020 va beneficia de mult mai multe automobile ce se pot conecta la priză. În acest context, Nissan și partenerii săi din domeniul auto au o foarte mare probabilitate pentru a intra în următorul deceniu ca lideri în domeniul autoturismelor electrice.
Anul trecut alianța formată din Renault-Nissan-Mitsubishi a livrat 91.000 de vehicule complet electrice, o creștere de 11% față de cifrele similare din 2016. Cele mai bine vândute modele sunt de departe Nissan Leaf și Renault Zoe, care s-au vândut în peste 300.000, respectiv 130.000 de exemplare de când au fost lansate.
Totalul combinat de vânzări la nivel mondial pentru vehicule propulsate de baterii produse de cele trei companii de la primul Nissan Leaf care s-a lansat în decembrie 2010 este de 540.623 de unități, au declarat companiile în cadrul unei declarații de presă. Această cifră este mai mare decât cifrele combinate de la Tesla (aproape 300.000) și General Motors – a cărui vânzări de autoturisme electrice au fost dominate de hibridul plug-in Chevrolet Volt.
https://www.greencarreports.com/news/1115086_nissan-and-partners-have-now-sold-540000-plug-in-electric-vehicles