Norvegienii sunt sfătuiți să se gândească bine când cumpără automobile electrice

Norvegia este lider în domeniul electromobilității. Fiecare a treia înmatriculare a unui automobil nou este pentru unul electric. La Oslo cota de mașini electrice este chiar mai mare. Iar tocmai asta este problema.

Boom-ul înregistrat de automobilele electrice în Norvegia se lovește de un obstacol. Asociația pentru Automobile Electrice recomandă șoferilor din Oslo să nu cumpere un automobil electric dacă nu au posibilitatea de a-l încărca acasă. În contexul creșterii bruște a numărului de automobile electrice vândute, autoritățile locale au rămas în urmă în privința construirii stațiilor de încărcare, spune purtătorul de cuvânt al organizației “Elbilforening”, Petter Haugneland. Cota actuală a automobilelor noi înmatriculate care au propulsie hibridă sau complet electrică se ridică la 35%. Pe scurt, fiecare al treilea automobil nou înmatriculat în Norvegia este electric, spune Haugneland. În capitală este vorba chiar de 40%.

50.000 de automobile electrice și 30.000 de automobile cu propulsie hibrid plug-in sunt înregistrate în zona metropolitană Oslo, confirmă Sture Portvik, de la administrația orașului Oslo. Pe de altă parte, există 1300 de stații comunale de încărcare. Autoritățile fac ce pot, spune Portvik, în fiecare an se construieasc cu 26% mai multe stații de încărcare, dar numărul automobilelor electrice a crescut cu peste 100%. Diferența va fi tot mai mare.

În Germania în schimb, cererea pentru automobile electrice este în continuare redusă. Mașinile electrice sunt atât de iubite în Norvegia pentru că există avantaje fiscale mult mai consistente, pe care statul le oferă șoferilor: nu se aplică TVA, taxă de import sau impozit pe mijloace de transport. În final, varianta electrică a automobilelor poate fi mult mai ieftină decât cea cu motor cu ardere internă.

În Norvegia un cumpărător plătește pentru un Golf electric fix 250.000 de coroane norvegiene (27.000 euro), iar pentru un Golf obișnuit prețul ajunge la 300.000 de coroane (32.000 euro). Asta e o altă diferență, subliniază Haugenland. În afară de asta, în multe comune automobilele electrice pot parca gratuit, pot fi încărcate gratuit și nu plătesc taxe de drum. Acest sprijin substanțial costă bineînțeles sume mari de bani pentru stat. Dar Parlamentul Norvegian a decis ca acesta să rămână în vigoare până în anul 2020. Un motiv ar fi faptul că toate automobilele noi înmatriculate în Norvegia vor fi electrice până în anul 2025.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/E-Auto-Vereinigung-raet-vom-Stromer-Kauf-ab-article20039842.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 × = 49