Noul Audi A8 poate mai mult

Noul Audi A8 este primul automobil care beneficiază de o rețea electrică de 48 de volți la bord și un supercomputer central cu ecran de tabletă. Astfel Audi realizează, printre altele, un sistem de asistență denumit AI Staupilot, care ar trebui să fie capabil să învețe singur. Cu toate acestea, este discutabil dacă efortul se va dovedi util, pentru că și concurența din clasa superioară se dezvoltă rapid.

Piëch-Wagen, așa s-ar putea numi noul Audi A8. Rareori se întâmplă ca un model plin de speranță să fie lansat cu atâta agitație. În anul 2013 Audi a mai dat afară un director de dezvoltare, iar granzii de la VW au fost alarmați. La cererea președintelui Ferdinand Piëch și a directorului executiv Martin Winterkorn, un tehnician cu experiență a preluat resortul din Ingolstadt. De fapt, a fost un pas înapoi pentru Ulrich Hackenberg, care a condus un departament de dezvoltare de la VW și a coordonat procesul de inovare în întregul concern. Dar după critici dure la adresa designului monoton al celor de la Audi și a ezitărilor din domeniul inovației, nu a mai existat altă alternativă: noul A8 trebuie să livreze, iar promisiunea “progres prin tehnologie” trebuie să fie respectată.

A8 este echipat cu tot ceea ce este inovativ, dar și scump. Spre exemplu, va fi prima mașină de serie din lume care va beneficia de o rețea electrică de 48 de volți la bord. Cu ajutorul acesteia vehiculul poate regla fiecare suspensie în parte. Un aparat de fotografiat va scana șoseaua și un supercomputer va prelucra imaginile aproape în timp real. Cu o rețea electrică clasică acest lucru nu ar fi fost posibil.

În cazul noului A8 se va utiliza cel mai bun și cel mai complex computer care există la ora actuală în industria auto, spune Alejandro Vukotich. El este responsabil la Audi de domeniul automobilelor autonome, dar poartă de asemenea responsabilitatea la nivel de concern pentru inovație tehnologică. Deja din anul 2015 el a condus un prototip autonom de la Audi prin toată America de Nord. Pe atunci tot spațiul din porbagaj era ocupat de componente de computer. La noul A8 unitatea centrală este de mărimea unei tablete. Prin acest supercomputer se pot prelucra în timp real imagini sosite simultan de la șase camere video. Audi este deschizător de trenduri și prin includerea unui scanner Lidar, care era folosit până acum doar la prototipurile Google. Singura întrebare este cât de mult progres pot obține cei de la Ingolstadt utilizând tehnologie.

http://www.sueddeutsche.de/auto/autonomes-fahren-der-neue-audi-a-kann-mehr-als-die-polizei-erlaubt-1.3584038

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 21 = 22