NOUL CENTRU DE CONTROL GERMAN AL “MARFARELOR”

2-format14-1

Nou centru de control pentru trenuri de marfă
Compania germană de transport feroviar marfă reprezintă coloana vertebrală a economiei germane. Pentru a fi mai fiabilă, acum există și un nou centru de control. Acesta ar trebui să ajute la a face trenurile germane mai punctuale.

Trenul 21451 are o întârziere enormă de 142 de minute. Acesta călătorește cu piese auto din Marchegg, Austria către Gevrey în Burgundia, Franța. În decursul acestei după-amieze acesta conduce direct prin Neukirchen în Saarland. Kyster Stig Hansen arată, în ciuda întârzierii enorme, pe un ecran cum trenurile DB Schenker Rail, filiala Deutsche Bahn ce se ocupă de transportul de mărfuri, străbat cu viteză mare teritoriile a peste 15 state europene. În Forbach, la granița cu Franța, trebuie să se schimbe personalul și locomotivele, explică Kyster-Hansen. Buffer-ul este suficient de mare. În contrast, trenul de la Wroclaw, Polonia către Barking în Marea Britanie ajunge la destinație cu doar 4 minute întârziere, deci aproape la timp.

Acesta este un tren Ikea cu piese de mobilier, explică Kyster-Hansen. Danezul este șeful noului centru de control al trenurilor de marfă, pe care DB Schenker l-a înființat cu câteva luni în urmă, în noul sediu corporativ de la aeroportul de la Frankfurt. “Centrul de operare european” (EOC) reprezintă, în opinia DB Schenker “Camera motoarelor” și este primul de acest gen din Europa. Acesta monitorizează non-stop traficul a 5000 de trenuri de marfă, zi de zi și intervine atunci când există tulburări, precum condiții meteorologice grele, deraieri sau defecțiuni tehnice ori greve de personal.

Camerele de lucru sunt relativ simple, situate la etajul al șaselea în noul sediu al DB Schenker Rail, unde se desfășoară activitățile de monitorizare încă din noiembrie anul trecut. Aproximativ 25 de experți supraveghează munca a peste 200 de profesioniști în domeniul mărfurilor. Acești supraveghetori văd pe ecranele lor traseul și traiectoria diferitelor trenuri, într-un mod asemănător în care controlorii de trafic aerian fac acest lucru pentru avioane. În cazul unei crize, supraveghetorul are autoritatea de decizie finală, cu mici intervenții din partea experților competenți din fiecare domeniu. Iar această ierarhie este importantă în cazul unei crize. Datorită metodelor de producție just-in-time, trenurile pot conține încărcături prețioase, iar orice întârziere poate însemna pierderea de sume importante.

http://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/das-neue-bahn-kontrollzentrum-fuer-gueterzuege-entspannt-trotz-142-minuten-verspaetung/9981388.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 4 = 1