Noul Mercedes S-Klasse va fi și mai inteligent

Pe drumul către automobile autonome cei de la Mercedes dau drumul următoarei faze. În timp ce astăzi chiar și automobilele mici sunt capabile să păstreze distanța automat față de vehiculele din față, noul S-Klasse poate acum să recunoască curbele de pe șosea și să treacă singur prin sensuri giratorii.

Fără curbe pentru kilometri întregi, limite constante de viteză și lipsă de trafic – Chrysler a identificat în SUA încă din anii 1950 potențialul pentru un sistem de reglare automată a vitezei și a adus pe piață în 1958 primul sistem de Cruise Control, denumind această tehnologie “tempomat”. O etichetă care s-a răspândit rapid și printre celelalte programe similare, la fel cum au făcut-o branduri precum Jeep sau Xerox. La fix 40 de ani mai târziu sistemul era la fel de performant ca și cel inițial, singurul său rol fiind de a păstra constantă viteza mașinii. Până la sfârșitul anilor 1990 a apărut treptat și primul sistem capabil să păstreze distanța față de automobilul din față. Chiar și aici șvabii au fost pionieri: prin sistemul Distronic ei au adus primul tempomat pe piață care frânează singur dacă depistează un vehicul care rulează cu viteză mică.

Între timp sistemul este atât de dezvoltat încât este capabil să recunoască și semne de circulație și limite de viteză. Cine rulează deci comfortabil cu 130 de km/h într-un E-Klasse pe Autobahn-ul german și trece pe lângă un indicator cu limită de 80km/h nu trebuie să își facă griji, pentru că tempomatul reglează automat viteza automobilului la cea permisă. Acest lucru este posibil, evident, doar pentru cei care au ales să echipeze automobilul cu pachetul complet de asistență rutieră. Însă în cazul S-Klasse acest sistem este inclus pe un procent de 90% din automobile. Iar cine va bifa pe viitor în locul potrivit când comandă un S-Klasse, se va putea bucura de încă o funcție.

Prin facelift-ul pe care modelul de top îl primește, Daimler actualizează sistemul de asistență rutieră la generația 4.5. Acest pas intermediar sugerează un sistem revizuit, care nu doar că ajustează automat viteza în funcție de limitele de pe anumite porțiuni, ci și în funcție de condițiile locale. Pentru că pe o anumită porțiune se poate rula cu 100 km/h nu înseamnă că automobilul trebuie să ruleze constant cu această viteză, chiar și în curbe. Aici intervine noul sistem Distronic pentru Ajustare Activă a Distanței. Cu ajutorul datelor oferite de sistemul de navigație și a informațiilor de la camere și senzori radar, care au acum o rază de acțiune de până la 250 de metri, noul asistent ajustează viteza în funcție de condițiile de trafic. Sistemul nu este complet nou, cei de la Audi folosesc sistemul de predicție pentru a determina o rulare mai economică a automobilului și taie accelerația înaintea coborârilor, spre exemplu. Și cei de la Porsche se uită tot mai mult spre ce este în față, însă în scopuri sportive. Dacă sistemele electronice detectează că după o coborâre urmează o curbă, atunci cutia de viteze automată va ezita să schimbe spre o treaptă superioară. Pentru cei de la Daimler este vorba doar despre comfort, despre a elimina cât mai multe din sarcinile șoferului.

Astfel că dacă sistemul electronic estimează că urmează o curbă care nu va putea fi parcursă la viteza actuală, atunci viteza va fi automat ajustată corespunzător. Sistemul este capabil de mai multe – dacă șoferul are o rută fixată în sistemul de navigație, noul S-Klasse alege să frâneze singur înainte de intersecții sau înainte de ieșirea potrivită de pe autostradă. Alternativ automobilul poate de asemenea să semnalizeze și să schimbe singur banda înaintea următoarei intersecții.

http://www.n-tv.de/auto/Neue-Mercedes-S-Klasse-wird-noch-schlauer-article19750771.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

41 − = 34