Nissan a prezentat în Japonia a doua generație a automobilului electric Leaf. Acum automobilul compact merge mai departe, are o putere mai mare și se prezintă cu noi caracteristici tehnice.
Nissan se menține pe poziție înainte de IAA. Japonezii au prezentat noul Leaf la Tokyo, pentru a promova acolo cea mai importantă noutate adusă de a doua generație: o autonomie sporită de la 250 la 378 kilometri. Acest lucru a fost făcut posibil de noul acumulator cu o capacitate de 40 kWh, cea anterioară avea maxim 30 kWh. Nou este și motorul electric care prezintă o putere de 150 de cai, deci semnificativ mai mare decât fostul motor de 109 cai.
Semnificativ mai mare este și cuplul motor. Acesta a sporit de la 254 Nm cât era anterior la 320 Nm. Pe șosele Leaf ar putea fi condus doar prin pedala de accelerație, în funcție de condițiile de trafic. La sistemul One-Pedal-Driving vehiculul frânează atunci când pedala din dreapta nu mai este apăsată, fără ca pedala de frână să fie acționată. O funcție, care este deja prezentă pe anumiți predecesori precum BMW i3 sau Opel Ampera e. Această inovație previne pierderea energiei cinetice prin transformarea ei în căldură cu ajutorul plăcuțelor de frână. Ea este transformată în schimb în curent electric pentru baterie. Nissan a denumit această tehnologie “E-Pedal”.
Leaf a fost modernizat și în alte locuri. Astfel că el este capabil de a rula parțial autonom în condiții de trafic pe autostradă. Parcarea se poate face de asemenea fără intervenția șoferului. Bateriile din mașini pot fi de asemenea folosite ca și mediu mobil de stocare a energiei, pentru economisire energie sau compensarea fluctuațiilor rețelei. O aplicație smartphone dezvoltată recent monitorizează nivelurile de încărcare și procesele implicate.
http://www.n-tv.de/auto/Neuer-Nissan-Leaf-mit-mehr-Reichweite-article20021764.html