Incredibil unde-i duce mintea, noul trend publicitar-cautarea de selfie cu produsele tale

501ffaae9b1a0477f75898926fe0708c

Un nou subiect de cautare on line – poze selfie cu produse carora sa li se intareasca notorietatea prin spontaneitate. Incepand de anul trecut, nu mai exista vacanta perfecta, iesire in natura sau petrecere cu prietenii fara selfie-uri. Insa pe langa rolul de a impartasi cu alte persoane amintirile placute, fotografiile postate pe Instagram, Twitter, Flickr sau Pinterest au devenit o baza de date din ce in ce mai accesata de departamentele de marketing si de agentiile de publicitate.

Companii precum Ditto Labs folosesc programe digitate de scanare a fotografiilor pentru a identifica logourile produselor prezente in cadru, starea de spirit a persoanelor si cadrul general al imaginii cu scopul de a alcatui baze de date destinate analistilor din marketing.

Alte companii, cum ar fi Piqora, stocheaza imaginile timp de cateva luni pe servere proprii pentru a identifica un anumit trend in randul consumatorilor. Aceasta inedita metoda de cercetare a pietei este pandita, in unele cazuri, de pericolul de incalcare a dreptului la intimitate al persoanei, arata reporterii publicatiei Wall Street Journal.

Ingrijorarea starnita de dezvoltarea continua a domeniului de marketing digital si problema incalcarii dreptului la intimitate este strans legata si de accesul nerestrictionat la conturile utilizatorilor retelelor de socializare.

Instagram are deja o baza de date de 20 de miliarde de fotografii, iar alte 60 de milioane sunt adaugate zilnic de catre utilizatorii retelei. Accesul analistilor de piata este asigurat de folosirea unor coduri software denumite API (application programming interface), iar retelele pe care fotografiile sunt postate spera ca eventualele reclame si produse noi lansate sa fie promovate prin intermediul platformei lor.

Dar despre cum putem folosi in interesul nostru promovarea prin selfie, gasiti detalii dupa ce veti zambi nitel.

—————————————————————————————————————————————————-

regular_smile…..Dupa un selfie in Santul Cetatii Oradea, doi tineri, merg sa se casatoreasca, dar in drum spre biserica mor intr-un accident de masina. Ajunsi la poarta Raiului, l-au intrebat pe Sf. Petru daca ar putea sa isi oficieze casatoria in Rai.

Sf. Petru i-a rugat sa astepte putin pana vine cu raspunsul. Tinerii au asteptat o saptamana, doua, trei, o luna, doua, trei. In timpul asta au inceput sa se intrebe ce fac daca dupa ce se vor casatori nu se vor mai intelege. Dupa patru luni Sf. Petru se intoarce cu raspunsul:

– Am vesti bune. Va puteti casatori in Rai.
– Bine, dar exista si posibilitatea divortului?

La care Sfantul Petru raspunde, vizibil enervat:
– Serios?!! Mi-a luat patru luni sa gasesc un preot in Rai si voi acum imi cereti sa caut si un avocat !?

—————————————————————————————————————————————————

Pentru expertii in asigurarea dreptului la intimitate situatia nu este deloc normala. “Poate unii dintre utilizatori nu au de gand sa promoveze o pereche de jeansi pe care o poarta sa o sticla de bere langa care au fost pozati”, sustin acestia, reclamand si faptul ca retele de socializare nu comunica foarte clar aceste intruziuni ale departamentelor de marketing in viata privata a unei persoane. “Este o zona care poate fi folosita pentru exploatare comerciala si marketing agresiv”, considera Joni Lupovitz, vicepresedinte al unui grup care vegheaza asupra dreptului la intimitate al copiilor.

In ultimii ani, noile tehnologii au exploatat expedierea prin intermediul internetului sau a SMS-urilor a mesajelor cu continut cu impact emotional pentru a evidentia un produs. Exploatarea imaginilor este insa un domeniu nou, mult mai invaziv si cu un impact emotional mai puternic. Ori, in termeni deja consacrati: “O fotografie face cat o mie de cuvinte!”.

fg

 

Site-urile care includ postari cu caracter personal ale utilizatorilor au regulile stabilite conform normelor legale in vigoare, avertizand utilizatorii ca postarile publice vor fi vizibile si pentru alte persoane in timp ce mesajele si fotografiile private au caracter restrictionat pentru publicul larg.

Niciunul din aceste contracte, bifate odata cu crearea contului nu explica foarte clar care sunt drepturile tertilor interveniti in aceasta ecuatie. Facebook, de exemplu, este ocolit de scanarile cu coduri API datorita posibilitatii utilizatorilor de a restrictiona o mare parte din informatii. Cu toate acestea, Jules Polonetsky, director al Future of Privacy Forum, un grup de sustinere infiintat de Facebook, sustine ca utilizatorii ar trebui sa constientizeze de la inceput ca fotografiile publice vor face obiectul unor studii de piata.

Insa noile metode de scanare sunt atat de recent dezvoltate, incat unele retele de socializare nici nu fac referire la ele in momentul crearii contului de utilizator. Cu toate acestea, analistii de piata au obtinut deja rezultate surprinzatoare din scanarile efectuate. Un soft dezvoltat de Ditto Labs poate sa spuna deja ce tip de bautura este preferata la o portie de macaroane cu branza si daca persoanele zambeau sau nu in acele poze.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 + 3 =