Cel mai lung tunel feroviar din lume, ce trece pe sub masivul Gotthard din Munții Alpi, va fi deschis curând. Însă de șansele pe care el le oferă, în primul rând pentru transportul de mărfuri, nu se poate profita.
Noul tunel feroviar de sub masivul Gotthard din Elveția își va îndeplini doar parțial funcția de magistrală rapidă pe direcția nord-sud. Pentru că încă mai lipsesc componente importante ale coridorului feroviar dintre Rotterdam și Geneva, spune conducătorul organizației proiectante din cadrul Companiei Feroviare Elvețiene (SBB), Peter Jedelhauser. Tunelul de bază Gotthard este absolut necesar, dar nu este suficient pentru a oferi o legătură feroviară puternică care să facă legătura între Marea Nordului și Marea Mediterană.
Noul tunel va fi deschis oficial pe data de 1 iunie. Traficul feroviar regulat prin șantier va fi demarat abia în luna decembrie a acestui an. Ambele tuneluri au o lungime de 57 de kilometri fiecare. Astfel, vorbim despre cel mai lung tunel feroviar din lume. El reprezintă, de asemenea, piesa de rezistență a noii transversale feroviare din Munții Alpi (NEAT). Obiectivul acestui proiect major este în special de a transporta peste Munții Alpi mai multe mărfuri pe calea ferată decât pe șosele.
Dar acesta va fi util și în cazul transportului de persoane. Astfel, se va putea reduce timpul de călătorie de la Zürich la Milano la trei ore, față de patru cât durează în prezent. Din anul 2018 ar trebui să existe o legătură feroviară directă între Frankfurt am Main și Milano. Planurile există, dar contractele corespunzătoare nu au fost încă semnate, spune Jedelhauser.