Am scris într-un articol anterior despre cât de importante sunt cele două aspecte – vizibilitate și siguranță – atunci când mergem pe bicicletă și în special pe o bicicletă electrică, care este ceva mai dificil de controlat decât una clasică, datorită greutății sporite și a vitezei mai mari cu care rulează. Am menționat diferite sisteme speciale de iluminare care sporesc vizibilitatea biciclistului în trafic și vom continua acum cu ceea ce este permis în materie de iluminare a unei biciclete.
Unii oameni aleg un sistem de lumini special doar pentru efect și pentru a atrage atenția. Așa cum pe vremuri tinerii puneau cărți de joc sau diferite artificii în spițele bicicletelor doar de dragul personalizării și poate pentru a face zgomot, roțile celor de la Monkey Electric sau Kino-Mo au lumini integrate. Monkey Electric este o companie din San Francisco care a dezvoltat un număr de 6 sisteme de iluminare ce pot fi comandate de pe internet pentru sume începând cu 50 de dolari. Există un modul cu LED-uri, care poate fi înșurubat între spițe. Dacă roata se învârte, punctele luminoase se văd ca și dungi de lumină. Pentru că electronica poate fi setată, prin diode individuale, în funcție de viteză și programul ales, există posibilitatea obținerii diferitelor efecte.
Cât de departe poate să meargă, ne arată Monkey Light Pro, care costă 1090 de dolari inclusiv livrare către UE și prezintă un total de 256 de LED-uri împărțite în patru module, proiectând pe jenți imagini aproape fotografice și secvențe video, cu ajutorul unei aplicații de smartphone.
O astfel de tehnologie nu este doar pentru show, ea poate îmbunătăți semnificativ vizibilitatea și siguranța biciclistului, ne arată Revolights din California. Producătorul folosește patru lumini albe în față și patru roșii în spate, toate pe bază de LED, amplasate pe jenți, care sunt programate să reacționeze în funcție de viteză și pot înlocui, pentru suma de 100 de dolari, lămpile convenționale. În timpul rulării punctele luminoase individuale se confundă, pentru a crea un efect similar celui din filmul SF “Tron”.
Hans-Georg Marmit, de la asociația de expertiză KÜS, taie elanul bicicliștilor pasionați de tuning: “elementele de semnalizare a vehiculelor care iau parte la traficul public sunt reglementate clar în codul rutier – indiferent că este vorba despre un automobil sau bicicletă“, spune expertul. “În față luminile trebuie să fie albe, iar în spate roșii. Toate celelalte jocuri de culori nu sunt permise”, mai adaugă acesta. Astfel că mare parte din sistemele colorate de lumini nu sunt permise a fi folosite în traficul public, consideră acesta. El nu crede că aceste jocuri de lumini pot fi încadrate în aceeași categorie ca și clasicii “ochi de pisică”. Nu orice este distractiv este și permis.
http://www.n-tv.de/ratgeber/Nicht-jeder-Spass-am-Rad-ist-erlaubt-article19701439.html