Cum îi facem pe oameni să consume mai multe legume? Dăm acestora nume seducătoare, spun cercetătorii americani. O echipă de la Stanford a făcut un experiment cu studenți în cafeneaua universității și a descoperit că vânzările de legume au crescut cu 25% dacă au fost utilizate etichete inspirate.
Etichetele banale i-au îndepărtat pe cumpărători, chiar dacă felurile de mâncare au fost identice în orice fel. Experimentul a avut loc pe parcursul întregului semestru de toamnă. În fiecare zi, un fel de mâncare pe bază de legume a fost etichetat în patru feluri diferite: un mod de bază, unde descrierea spunea pur și simplu “morcovi”. Un mod de descriere prezenta informații restrictive din punct de vedere al săntății “morcovi cu dressing de lămâie fără zahăr”. A inclus de asemenea un mod de descriere pozitiv din punct de vedere al sănătății “Morcovi cu lămâie și vitamina C – alegere smart” și unul atrăgător “morcovi seducători cu glazură de lămâie”.
Alegerea legumelor – sfeclă, morcovi, porumb, fasole verde, cartofi dulci – a presupus servirea prin rotație pentru a se asigura că există suficientă varietate de-a lungul săptămânii. În fiecare zi, oamenii de știință au numărat câți din cei 600 sau mai mulți clienți au ales felurile de mâncare pe bază de legume, iar la sfârșitul pauzei de masă au cântărit cât de multă mâncare lipsea din bolurile de servire.
Etichetele seducătoare au ieșit pe primul loc și au inclus fel și fel de denumiri nefirești. Numele seducătoare au determinat ca numărul oamenilor care aleg legume să crească cu 25% în comparație cu etichetele clasice, ceea ce reprezintă o cifră mai mare cu 41% față de numărul de clienți pe care l-au atras etichetele restrictive și cu 35% față de numărul oamenilor care au ales feluri de mâncare cu etichetare pozitivă.