KYMCO a lansat recent scuterul electric Ionex, cu ocazia Tokyo Motorcycle Show din 2018, acesta reprezentând vârful de lance al unei noi strategii de încărcare a bateriilor. Producătorul taiwanez propune o rețea de prize care combină stațiile de încărcare tipice cu aparate automate cu ajutorul cărora bateriile pot fi schimbate.
Kwang Yang Motor Co.Ltd. sau KYMCO cum este cunoscut în general, nu este un producător recent de vehicule electrice pe două roți. Gama sa include câteva modele mici în special pentru navetiștii de pe piața asiatică, două fiind însă comercializate și în Europa. KYMCO se menține concentrat pe dezvoltări viitoare dar recunoaște ascensiunea vehiculelor electrice care va apărea după anul 2020 și își concepe în mod corespunzător strategiile.
În următorii trei ani KYMCO are planuri pentru lansarea a 10 modele electrice, pentru dezvoltarea unei rețele de încărcare în 20 de țări diferite și pentru a vinde peste jumătate de milion de vehicule electrice peste tot în lume, spune Allen Ko, director executiv la KYMCO. Împreună cu modelul Ionex, se poate demara o mișcare deschisă care să celebreze una dintre cele mai importante misiuni din vremurile noastre.
Ionex nu oferă în sine nimic radical în ceea ce privește tehnologia, însă se bazează în mare parte pe trenul de rulare de pe modelul de navetiști asemănător Vespăi, dar care avea motor pe benzină. Fotografiile de presă pentru Ionex îl afișează ca fiind un vehicul electric, deci astfel va fi comercializat pe piețele asiatice. Declarație de presă de la KYMCO nu face nici un fel de mențiuni privind specificațiile, dar se concentrează în special pe o nouă schemă de încărcare.
Ionex este propulsat de un motor electric amplasat pe axa posterioară, fiind alimentat de un pachet de baterii. Există o baterie centrală care nu poate fi detașată, aceasta fiind amplasată sub șa și peste pivot, precum și două lăcașe pentru baterii suplimentare sub podeaua centrală. Acestea sunt responsabile de alimentarea motorului precum și de încărcarea miezului în timpul mișcării.
Încărcarea se poate face în mai multe moduri. În mod obișnuit se conectează scooter-ul direct la o priză dar se pot lua de asemenea bateriile deconectabile și se pot conecta la un încărcător de acasă sau de la lucru. Apoi mai există și stațiile de încărcare Ionex Energy Stations.