O plimbare de o oră, de 3 ori pe săptămână, are beneficii pentru demență

Exercitiile fizice pot spori funcția creierului și abilitățile de gândire ale persoanelor cu demență, potrivit unui nou raport. Constatarile studiului sugereaza ca mersul pe jos de cateva ori pe saptamana ar putea modifica traiectoria bolii si imbunatatirea bunastarii fizice a persoanelor care dezvolta o forma comuna a pierderii de memorie legate de varsta, care de altfel are cateva tratamente. Studiul a analizat tulburările cognitive vasculare, cea de-a doua formă cea mai frecventă de demență la nivel mondial, după boala Alzheimer cea mai bine cunoscută. Situația apare atunci când vasele de sânge ale cuiva devin lezate și sângele nu mai curge bine în creier. Aceasta este adesea asociata cu hipertensiune arterială și boli de inimă.
Unul dintre semnele distinctive ale demenței vasculare în stadiile incipiente, descoperite sw cercetători, este că tinde să facă funcția cerebrală mai puțin eficientă. În studiile anterioare privind scanarea creierului, persoanele cu un diagnostic al tulburărilor cognitive vasculare au prezentat, în general, mai multă activitate neurală în anumite părți ale creierului care sunt implicate în memorie, luare de decizii și atenție decât persoanele sanatoase, indicând faptul că creierul lor trebuia să funcționeze mai greu în timpul gândirii normale decât la cei sanatosi.
Exercitiile fizice pot îmbunătăți tensiunea arterială și sănătatea cardiovasculară. Și unele cercetări sugerează că plimbările frecvente, in natura pot îmbunătăți memoria și abilitățile fizice la cei aflați în stadiile incipiente ale bolii Alzheimer. Dar, destul de surprinzător, puține studii din trecut au examinat dacă plimbarea ar putea îmbunătăți funcția creierului la persoanele cu demență vasculară. Astfel, pentru noul studiu, publicat în aprilie în The British Journal of Sports Medicine, cercetătorii de la Universitatea din British Columbia din Canada și alte instituții au decis să analizeze efectele mersului pe jos in acest tip de demență. Astfel au ales dpua grupuri, unul de control si unul care efectua plimbari dese.
Rezultatele au arătat că cele două grupuri s-au despărțit, în funcție de funcțiile corpului și creierului. Cel mai evident, cei care practicau mersul pe jos aveau în general presiuni sanguine mai scăzute decât voluntarii din grupul de control. Dar mai izbitoare, creierul lor lucra și altfel. Creierul pasagerilor a arătat o mai puțină activare în porțiuni ale creierului necesare pentru atenție și pentru luarea rapidă a deciziilor decât creierul celor din grupul de control.
Diferentele au fost subtile, spune Dr. Liu-Ambrose, dar s-au corelat corect cu imbunatatirile testelor cognitive. Cu cât creierul cuiva trebuia să lucreze mai mult pentru a-și menține atenția și a lua decizii rapide, cu atât mai bine acea persoană a efectuat de obicei testele capacității de gândire generală.

În esență, cei care au mers pe jos aveau creiere mai eficiente și mai bune abilități de gândire fata de grupul de control, spune ea.
https://www.nytimes.com/2017/05/24/well/move/a-1-hour-walk-3-times-a-week-has-benefits-for-dementia.html?rref=collection%2Fsectioncollection%2Fwell-move&action=click&contentCollection=move&region=rank

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 × = 18