Electromobilitatea necesită implementarea de noi soluții în cazul proiectării de mașini. Continental vrea acum să reinventeze roata.
La IAA (14-24 septembrie) furnizorul auto Continental va prezenta un nou concepte de… roată, pentru automobile electrice, numit “Continental New Wheel Concept”. În principiu este vorba despre o divizare a roții și a axului, precum și utilizarea discurilor de frână din aluminiu. Astfel s-a obținut o tehnologie de frânare potrivită pentru automobile electrice.
Jențile din New Wheel Concept sunt compuse dintr-un suport interior construit din aluminiu, cu discul de frână din aluminiu și o carcasă exterioară tot din aluminiu, care include anvelopele. Ca și caracteristică specială, frâna apasă pe discul de frână din interior. Acest aranjament permite un diametru mai mare al discului de frână, care la rândul său este destinat să compenseze pierderile de performanță ale frânei prin utilizarea unui metal ușor în comparație cu frânele convenționale din oțel.
Faptul că automobilele electrice folosesc recuperarea energiei din frânare mult mai mult decât cele cu motoare cu ardere internă, frâna este mai rar folosită în unui E-Auto. Discurile din aluminiu oferă avantajul de a fi mult mai puțin afectate de coroziune, în comparație cu cele standard, ceea ce ar trebui să asigure o performanță mult mai ridicată la frânare în condițiile unei utilizări mai puțin frecvente.
http://www.focus.de/auto/elektroauto/continental-new-wheel-concept-fuer-e-autos-bei-diesem-rad-muessen-die-bremsscheiben-nie-gewechselt-werden_id_7458889.html