Oamenii mănâncă diferit când au parteneri atrăgători la masă

La o întâlnire la restaurant oamenii iau în serios vorba că “ești ceea ce mănânci”. Iar oamenii au tendința de a alege mâncare și băutură pe măsură, în special când partenerii de la masă sunt persoane atrăgătoare.

Cei ce se bucură de prezența unei persoane atrăgătoare atunci când iau masa au tendința de a-și schimba obiceiurile. Bărbații vor alege să comande feluri de mâncare și băuturi mai scumpe, iar femeile tind către feluri de mâncare mai sănătoase și mai proaspete. Acest lucru reiese dintr-un studiu efectuat de psihologul Tobias Otterbring de la Universitatea Karlstad, fiind publicat în revista de specialitate “Food Quality and Preference”. El a studiat să vadă dacă, comportamentul de consum al bărbaților și al femeilor se modifică atunci când sunt confruntați cu persoane atrăgătoare.

Otterbring a presupus că oamenii heterosexuali se folosesc de hrană ca o formă de comunicare: bărbații vor ca în prezența unei femei frumoase să pară că au parte de bunăstare și respect. Femeile se prezintă ca fiind frumoase și sănătoase în prezența unui bărbat atrăgător. Un expert german a găsit rezultatele ca fiind edificatoare.

Rezultatele studiului pot fi interesante pentru companii care promovează produse sau pentru magazine care vor să își crescă vânzările. Ar putea reprezenta un avantaj pentru acestea să angajeze persoane atrăgătoare, cum ar fi modele masculine pentru promovarea de produse sănătoase sau produse de îngrijire ce sunt asociate cu persoane atrăgătoare. Dacă se dorește ca bărbații să consume băuturi și mâncăruri scumpe, spre exemplu la un hotel sau restaurant, atunci este de recomandat să existe prin preajmă femei atrăgătoare.

În același timp oamenii ce lucrează în domeniul publicității ar trebui să fie prudenți, pentru că se poate produce exact efectul contrar în cazul promovării de produse nesănătoase, cum ar fi persoane de sex masculin care să promoveze mâncare fast-food. În acest caz doamnele și domnișoarele se vor abține de la a consuma aceste produse, căutând alternative mai sănătoase.

Otterbring a efectuat diverse experimente asupra a 530 de studenți, bărbați și femei. În primul rând au trebuit să voteze dacă, consideră ca fiind atractive anumite fotografii cu femei și bărbați care le-au fost prezentate.

http://www.n-tv.de/wissen/Mit-attraktivem-Gegenueber-isst-man-anders-article19773937.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

80 − = 78