Obiectivele britanice de mediu ar putea fi ratate

Production of the Nissan Leaf, the world’s bestselling electric vehicle, is underway for European customers

Noile mașini sunt mai ecologice ca niciodată, dar beneficiile de mediu sunt irosite datorită confuziei constante pe care publicul o face cu privire la mașinile cu motoare diesel, avertizează industria auto.

Societatea Producătorilor și Comercianților de Motoare (SMMT) a declarat recent că agenda “anti-diesel” și adoptarea foarte lentă a vehiculelor electrice ar putea determina ca industria britanică să își rateze obiectivele de emisii CO2 stabilite la nivel european pentru anul 2021, astfel că pentru Marea Britanie va fi mult mai dificil să își atingă obligațiile de protejarea a mediului convenite la nivel internațional.

Industria împărtășește viziunea guvernului britanic privind un viitor lipsit de emisii de carbon și investește pentru a ajunge acolo, dar acest lucru nu se poate face peste noapte, nici nu se va putea realiza fără ajutor, spune Mike Hawes, director executiv la SMMT.

Datele de la SMMT arată că per total noile emisii de CO2 provocate de mașini au scăzut cu o treime din anul 2000 și până în prezent, reflectând progresele înregistrate în tehnologie și o tranziție, începând cu anul trecut, către motoare diesel. Dar în 2017 rata emisiilor de CO2 în mașinile noi a crescut pentru prima dată în ultimul deceniu: cu 0,8% la 121g/km.

SMMT spune că recenta creștere se datorează faptului că, cumpărătorii abandonează motoarele diesel, datorită semnalelor confuze pe care guvernul britanic le transmite față de acestea, dar și de scandalul Dieselgate de la Volkswagen, care a subminat încrederea consumatorilor în acest segment.

https://www.independent.co.uk/news/business/news/uk-environment-targets-co2-diesel-cars-petrol-motor-manufacturers-traders-a8229596.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 17 = 23