Ooops…vanzari mai bune cu muzica potrivita

001

De cate ori ati intrat in malluri sau magazine specializate, ati constatat cum unii manageri au grija ca ceea ce auzim sa fie atent ales si aceasta nu intimplator. Muzica potrivita pentru vanzari bune sau cum sunt influentati cumparatorii de sunetul de fundal.

Dupa ce Muzak a adus melodiile in hoteluri si restaurante in anii ’30, muzica de fond a devenit nelipsita din vietile noastre. Pana si la cumparaturi, fara sa auda o chitara sau ritmul unei tobe, clientiilor le lispeste ceva atunci cand incearca o pereche de pantaloni sau vor sa umple cosurile cu produse.

Companiile specializate, cum ar fi Mood Media, care a cumparat Muzak in 2011, vor sa elaboreze programe audio care sa imbunatateasca atmosfera din magazine si sa satisfaca gusturile clientilor.

Ideea este de a relaxa clientii, si astfel de a prelungi timpul petrecut de ei in magazine, spune Claude Nahon, seful Mood Media, scrie The Economist.

Comertul online este un domeniu putin in atentia celor care vor sa promoveze produsele prin muzica. Insa eBay incearca sa corecteze aceasta situatie si a realizat un studiu. Circa 1.900 de respondenti au trebuit sa simuleze cumparaturi online in timp ce ascultau diferite sunete. Unele rezultate nu au fost surprinzatoare. Zgomotul unor lucrari si plansetul copiilor au influentat negativ cumparatorii. In acelasi timp, ciripitul pasarilor au incurajat cumpararea de gratare pentru fripturi, dar nu si de blendere sau jocuri de societate.

Dar detalii despre influenta in vanzari, in functie de muzica aleasa, gasiti dupa zambet.

——————————————————————————————————————————————–

regular_smile………….si tot despre rolul muzicii…..

– Mă Mitică, zice Costică, tu eşti dus, rau de tot, ce ţi-a venit să cânţi astă-noapte cu trompetă în apartament, ai văzut, vecinul de la parter ţi-a spart geamul?

– Şi, ce-a realizat?

Că după aceea se auzea mai tare…

——————————————————————————————————————————————

Ce influente are muzica clasica

Sunetele asociate cu lux si calitate par sa fie periculoase pentru portofelele cumparatorilor. Studiul a constatat ca muzica clasica ascultata intr-un restaurant determina clientul sa supraestimeze calitatea produselor oferite, ceea ce ii face sa plateasca mai mult decat ar trebui. Astfel se confirma concluziile unei cercetari anterioare, care aratau ca muzica clasica intr-un magazin de vinuri determina cumparatorii sa cumpere un vin mai scump decat daca ar asculta muzica pop.

eBay vrea ca propriii sai clienti sa nu aiba parte de influente negative atunci cand fac cumparaturi online. Astfel, a combinat ciripitul de pasari, muzica si sunetul rotilor de tren – pentru a nu fi placut, dar nu prea seducator – cu scopul de a sensibiliza cumparatorii. Retailerii nu par sa fie pro Chopin: “muzica clasica pare a fi calea cea buna” in cazul in care acestia ar fi interesati numai sa scoata cat mai multi bani de la cumparatori, a spus Patrick Fagan, lector la Goldsmiths de la Universitatea din Londra.

Cateva retele de magazine folosesc o tactica apropiata. H&M foloseste muzica “trendy, up-tempo”, in timp ce magazinele de cafea Nespresso merg pe muzica “lounge-y”, a spus Nahon. Magazinele alimentare folosesc un playlist cu 40 de hit-uri. Ritmul este mai lent dimineata, atunci cand cumparatorii sunt mai in varsta si devine allegro odata cu apropierea serii.

Utilizarea stilului clasic nu are multe sanse in retail, insa “arhitectii” audio se gandesc la noi moduri de a atrage clientii. Mood Media experimenteaza o “eticheta digital” care nu poate fi auzita de clienti, dar care este prezenta in fondul muzical al magazinului, de unde activeaza o aplicatie de pe telefonul cumparatorului. Aceasta il poate tenta cu reduceri sau ii poate furniza mai multe informatii despre produse. Cu putin noroc, astfel de idei vor declansa mai multe vanzari decat o “explozie” de Beethoven.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 × 1 =