Opel a lăsat în urma sa restructurări dureroase, inclusiv închiderea a două fabrici. Încet însă compania se recuperează, iar în acest an ar putea înregistra din nou profit. Asta depinde și de noul șef.
În ultimii trei ani șeful de la Opel, Karl-Thomas Neumann s-a folosit bine de abilitățile sale. Însă pentru acest director care este și alergător de maratonuri, cursa cea mai importantă este departe de a se fi sfârșit și anume aceea de a face constructorul auto din nou profitabil. După planul publicat deja de predecesorii săi, Opel ar trebui ca deja din acest an să reintre în zona de profit. După decenii de regrese cu pierderi de miliarde și proceduri dureroase de reducere a activității.
Atotputernicul concurent, Volkswagen, nu mai poate fi ajuns deja de zeci de ani de mica filială germană a concernului american General Motors, însă fostul manager al celor de la Wolfsburg, Neumann, este noua speranță a celor de la Opel.
Nimeni de la Rüsselsheim, locul natal al Opel, nu își mai aduce aminte cum arată profitul. Anul 1999 a fost ultimul în care filiala a contribuit cu cifre pozitive la bunăstarea concernului GM, apoi brandul german a fost afectat de problemele concernului mamă. În ciuda unor mari obstacole sindicale și politice, vânzarea către consorțiul ruso-austriac Magna/Sberbank a fost evitată. Au urmat apoi încetări dureroase ale activității în locații precum Antwerpen sau Bochum.