O autonomie de până la 520 de kilometri, 204 cai putere și un preț deloc scăzut: 40.000 de euro. Noul Opel Ampera-e este un exemplu pentru industria automobilelor electrice. Dar nimeni nu îl va vedea curând pe șosele.
A încercat cineva să comande noul Opel Ampera electric? Dacă da, a descoperit că este imposibil. Pentru că Opel nu are deocamdată nici un exemplar și nici nu a reușit să le livreze către dealeri. Cel puțin așa spun nemții. După informațiile oferite de publicația “faz.net” clienții privați ar putea să aștepte până în anul 2018 pentru a putea conduce un astfel de automobil. Acest lucru reprezintă o ironie de o calitate remarcabilă, pentru că cei de la Opel sunt foarte activi în a promova mașina și caracteristicile ei nemaipomenite. În cea mai recentă declarație de presă de săptămâna trecută s-a menționat că “Produsele Opel sunt o dovadă a puterii de inovație. Acest lucru este confirmat de Plus X Award. Revoluționarul automobil electric impresionează juriul atât de mult încât va fi declarat produsul anului 2017”.
Datele avute însă în vedere sunt într-adevăr tentante: o autonomie de până la 520 de kilometri, estimată după New European Driving Cycle. O putere maximă de 204 cai putere. Și un preț de achiziție pe măsură, de 40.000 de euro fără subvenții. Un preț nu tocmai potrivit pentru producția de masă, dar comparabil cu cele oferite de concurență. Cu diferența subtilă că un client poate comanda astăzi un Renault Zoé, BMW i3, VW Golf E sau un Nissan Leaf și îl poate primi pe oricare după o perioadă rezonabilă de așteptare.
La o vizită efectuată la dealerii Opel, ei ar fi spus că introducerea pe piață ar fi fost planificată pentru această primăvară, apoi pentru luna iunie. Însă din cei 2400 de dealeri prezenți în Germania, spre exemplu, doar 44 dintre aceștia vor primi modelul Ampera. Aceștia împreună vor primi abia 400 de exemplare. În afară de asta, unii dealeri spun între timp că lansarea pe piață s-ar fi amânat pentru luna septembrie. Din interiorul concernului se aude că cele 400 de unități ar fi de fapt zvonuri nefondate, anul acesta cel mai probabil nu vor ieși de pe liniile de asamblare mai mult de 100 de mașini. Iar toate acestea vor fi livrate direct către clienții care dețin flote.