Opt secrete ale unui bun comunicator

AAEAAQAAAAAAAAbVAAAAJGIwNjE4MmZlLTQzZTMtNDBlNy1hOGVkLWE4M2FmNWE2NTkzNg

Opt secrete ale unui bun comunicator

Când vine vorba de comunicare, cu toții avem tendința să credem că suntem destul de buni la asta. Adevărul este, chiar și cei mai buni comunicatori dintre noi nu sunt nici pe aproape la fel de buni pe cat credem. Această supraestimare a capacităţii noastre de a comunica este amplificată atunci când interacționăm cu oameni pe care îi cunoaştem bine.

Cercetătorii de la Universitatea din Chicago Booth School of Business au testat această teorie, iar ceea ce au descoperit este surprinzător. In cadrul studiului, cercetatorii au asociat subiecții cu oameni pe care îi cunoșteau bine si apoi din nou cu oameni pe care nu i-au întâlnit niciodată. Cercetatorii au descoperit ca persoanele care se cunoșteau unele pe altele nu se intelegeau mai bine decat cei care tocmai s-au cunoscut. Chiar mai rău, participanții au supraestimat adesea capacitatea lor de a comunica, iar acest lucru a fost mai pronunțat cu oameni pe care îi cunoșteau bine.

1.Vorbeste cu grupurile ca si cu o singură persoană. Ca lider, de multe ori trebuie să vorbesti cu grupuri de oameni. Fie că e o ședință mică de echipă sau o adunare la nivel de companie, trebuie să dezvoltăm un nivel de intimitate în abordare, care face ca fiecare individ din sală să se simtă ca şi cum ai vorbi direct cu el sau ea. Trucul este de a elimina distragerea mulțimii, astfel încât să poti livra mesajul la fel cum ar fi dacă ai vorbit cu o singură persoană.
2. Discută astfel încât oamenii vor asculta. Comunicatori mari stiu să-şi citească audiența (grupuri și persoane fizice) cu atenție pentru a se asigura că aceasta nu îşi pierde timpul cu un mesaj pe care oamenii nu sunt gata să îl audă.
3. Ascultă astfel încât oamenii vor vorbi. Una dintre ispitele cele mai dezastruoase pentru un lider este de a trata comunicarea ca pe o stradă cu sens unic. Când comunici trebuie să dai oamenilor posibilitatea amplă de a vorbi cu ei înşişi. Dacă descoperi că de obicei tu ai ultimul cuvânt în discuții, atunci acest lucru este probabil ceva la care trebuie să lucrezi mai mult.
4. Conectează-te emoțional. Pentru a te conecta emoţional cu ascultătorii tăi, trebuie să fii transparent. Fi om. Arată-le ce te conduce, ce te interesează, ce te face să te ridici din pat dimineața. Exprimă aceste sentimente deschis, și vei crea o conexiune emotională cu oamenii tăi.
5. Citește limbajul corpului. Din cauza autorităţii tale, unora le este greu să spună ce este cu adevarat in mintea lor. Nu contează cât de stransă este relatia ta cu subordonații, te amagesti singur, dacă crezi că sunt la fel de deschisi cu tine cum sunt cu semenii lor. Aşadar, trebuie să devii un adept al înțelegerii mesajelor nerostite. Cea mai mare bogăție de informații constă în limbajul corpului oamenilor. Corpul comunică non-stop și este o sursă bogată de informații, aşadar urmăreşte intenționat limbajul corpului în timpul reuniunilor și conversațiilor obișnuite.
6. Pregătește-ţi intenția. Dacă te pregătesti inainte pentru ceea ce vrei să spui poţi obține un impact prevăzut. Nu pregăti un discurs; dezvoltă o înțelegere pe punctul central al unei conversații (pentru ca oamenii să audă mesajul) și modul în care vei realiza acest lucru. Comunicarea va fi mult mai convingătoare în acest fel.
7. Nu folosi jargonul. Lumea afacerilor este plină de metafore care sunt inofensive, atunci când oamenii fac referire la ele. Problema este că majoritatea liderilor folosesc excesiv jargonul si instrăinează subordonații și clienții.
8. Practica ascultarea activă. Ascultarea activă este o tehnică simplă, care asigură oamenii că se simt ascultaţi, o componentă esențială a unei comunicări bune. Pentru a practica ascultarea activă:
• Petrece mai mult timp ascultând decât vorbind.
• Nu răspunde la întrebări cu alte întrebări.
• Evită să închei propozițiile altora.
• Concentrează-te mai mult asupra celeilalte persoane decât asupra ta.
• Concentrează-te pe ceea ce spun oamenii, nu pe interesele lor.
• Gândeşte-te la ceea ce ai de gând să spui după ce o persoană a terminat de vorbit, nu în timp ce el sau ea vorbește.
• Pune o multime de întrebări.
• Nu întrerupe niciodată.
• Nu lua notițe.

Comunicarea este un element dinamic al conducerii, care este legată de ceea ce faci în fiecare zi.

http://www.talentsmart.com/articles/8-Secrets-of-Great-Communicators-1395382425-p-1.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 40 = 47