ORADEA E IN CARTILE AUTOSRAZILOR 2018
Dupa sucirea de azi cand Guvernul României tocmai ce publicase marţi un document cu prognozele reţelei de autostrăzi care vor fi finalizate în 2018, anul în care se împlinesc 100 de ani de la Marea Unire, a mai modificat un traseu ce leaga Buzau de Galati.
Ieri a revenit cu precizari referitoare la orasele cu acces la autostrada, lista in care, ca norocul, dupa atata gura facuta de noi toti suntem in fine in carti.
Evident cu tenta electorala, propunerea logica, de altfel, pentru ORADEA, care prin aceasta autostrada in sfarsit ne-ar, lega de Europa va trebui sustinuta de mediul de afaceri cu propuneri si proiecte care sa-i sensibileze pe domnii politicieni si dupa ce alegerile de anul viitor vor fi trecut.
Proiectul de 15 pagini, criticat dur de opinia publică şi de reprezentanţi din mediul de business, precum Dacia, anunţă, între altele, amânarea finalizării segmentului Sibiu-Piteşti în favoarea rutei Sibiu-Braşov-Ploieşti şi proiecte pentru alte patru tronsoane.
Tot până în 2018 guvernul promite că va finaliza mai multe alte autostrăzi, printre care Calafat-Craiova-Piteşti, Piteşti-Râmnicu Vâlcea, Alexandria-Bucureşti, Ploieşti-Galaţi, Braşov-Iaţi-Ungheni, Piatra Neamţ-Roman, Borş-Oradea-Cluj Napoca-Sebeş, Turda-Târgu Mureş. Statul ar urma să construiască în concesiune tronsoanele Suplacu de Barcău-Gilău, Comarnic-Braşov, Comarnic-Ploieşti, respectiv Piteşti-Craiova. Deşi a demarat procedurile de concesiune anul acesta şi pentru inelul de centură sud al Capitalei la standard de autostradă, guvernul nu pomeneşte nimic despre acest tronson în documentul România 100.
HARTA DE MARTI