În jur de 7 miliarde de euro sunt estimate ca fiind necesare pentru exinderea canalului Panama. La acesta însă, se adaugă costuri suplimentare neplanificate, care sunt puternic contestate. Dar s-a găsit în final o soluție pentru aceste probleme.
Extinderea canalului Panama, oprită datorită lipsei de finanțare, poate acum continua. Panama și consorțiul de companii europene care susțin de câteva săptămâni împărțirea costurilor suplimentare neplanificate au ajuns la un acord privind miliardele de euro ce mai sunt necesare pentru finalizarea proiectului.
Deși a fost încă semnat un acord între cele două parți, anunțul ar putea veni din partea acestora până la următorul weekend. Până la sfârșitul anului 2015 calea navigabilă de aproximativ 80 de kilometri ce taie istmul Panama dintre America de Nord și America de Sud, urmează a fi extins.
Cu aproximativ 7 miliarde de euro proiectul de extindere pentru această cale navigabilă veche de 100 de ani a fost început în 2007. Canalul este adâncit și lărgit, astfel încât și navele din clasele post-Panamax să poată trece prin canal. Panama se aștepată că după finalizarea proiectului să încaseze din taxe de licență cu mult peste nivelul actual de 1,37 miliarde de euro. Chiar și SUA, care a construit canalul în 1914 și utilizatorii săi au un interes deosebit ca proiectul să se finalizeze. Cu ajutorul acestuia, nave mari ar putea transporta gaze naturale sau lichefiate de pe Coasta de Est a Statelor Unite către clienți din Asia.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Panamakanal-wird-weiter-ausgebaut