PANAMA SCUMP

  • image
  • Panama, foarte scump!

Există probleme, odată cu aniversarea centenarului. Canalul Panama, legătură foarte importantă dintre cele două oceane, Atlantic și Pacific, are probleme. Firmele de construcție cer sute de milioane de dolari și amenință cu greve. Iar o altă țară planifică propria scurtătură între continente.

 

Chiar și din aer este impresionantă priveliștea a ceea ce este probabil, cel mai mare și mai important șantier din lume. Dacă aterizezi într-o zi senină în Panama, intersecția majoră a continentului american, cu greu poți trece cu vederea  celebrul canal și nici încercările de a-l extinde și a-l adânci.

 

Acum 100 de ani canalul a fost deschis prin efortul Statelor Unite. Canalul, lung de 82 de km, conectează oceanul Atlantic cu Oceanul Pacific. Acum această importantă cale de transport se va lărgi, pentru ca pe viitor să poată trece pe acolo și noile nave Panamex, pe lângă vechile pacheboturi. Renovarea ar trebui să fie finalizată pâă în anul 2015. Cu toate acestea, există deja probleme, deoarece consorțiul format din cele mai importante companii de construcții vrea mai mulți bani.

 

Prelungirea urmează să coste cel puțin 5,2 miliarde de dolari. Cea mai mare parte din lucrări a revenit Consiliului Unit al Canalului (GUPC). În acesta sunt incluse, printre altele, concernul spaniol de construcții, Sacyr și Impregilo din Italia, lider de piață pentru proiecte hidraulice. Cu toate acestea, GUPC are nevoie de 1,6 miliarde de dolari suplimentar, datorită unor probleme geologice, iar 400 de milioane în perioada imediat următoare. Autoritatea din Panama privind canalul, APC, respinge aceste cereri și oferă doar 183 de milioane de dolari. Până în prezent s-au plătit pentru proiect 2,8 miliarde de dolari. GUPC amenință cu greva începând din 20 ianuarie, fapt ce pune în pericol calendarul proiectului și a dat naștere unui conflict diplomatic.

 

Se dorește instalarea de noi ecluze, pe trei nivele. Acest lucru ar permite trecerea unor transportoare mai moderne și de capacități mai mari. Primele porți și ecluze au fost montate, dar acum există un conflict cu privire la finanțare. În anul 2013 13.600 de nave au navigat prin canalul Panama, echivalentul a 5% din totalul transportului pe mare la nivel mondial.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × 6 =