In urma intrebărilor adresate de cercetători: “Ce greseli ai facut in cariera ta şi de care ai beneficiat pe termen lung” și “Ce greșeli ai făcut care ti-au afectat cariera?”, s-au descoperit rezultatele care demonstrează ca următoarele patru greșeli s-au dovediti in cele din urmă benefice:
1.Spunând întotdeauna DA.
Aceasta este o greșeală clasică și comună în carieră, dar prezintă o lectie foarte bună de învăţat.
Murthy Renduchintala, co-presedinte al QCT la Qualcomm în San Diego, a impărtăşit beneficiul de a spune da intotdeuna:
“Această companie a început cu șapte persoane. Fondatorii au avut o viziune simplă de îmbunătățire a comunicării, ceea ce a însemnat ca au spus da posibilităţilor. Am devenit compania care indiferent de problema sau termenul-limită, vom găsi o soluție. “
O cale in care cuvantul da a devenit semnul distinctiv al excelentei lor.
-
Lucrând pentru un ticălos.
Un sef rau iti poate deschide ochii să îţi dai seama unde nu doreşti să lucrezi, sau modul în care nu ai dori sa tratezi alte persoane. Asta pentru că ai învățat pe propria ta piele cum se simte.
“Pare a fi o greșeală în timp sa accept poziția, deoarece am auzit că managerul a fost oribil, dar am vrut cu adevărat să câștig experiență”, a spus un respondent.
“Am invatat mult mai mult despre mine decât mă așteptam vreodată.”
-
Sa fii concediat pentru ceea ce crezi
Nu toată lumea va trece prin experiența de a fi concediat, și mai ales nu într-o confruntare pentru credintele sale. Dar, acest sfat a venit tare și clar din partea unui angajat care a refuzat să citească un scenariu pe care el l-a considerat manipulant și lipsit de etică pentru furnizorii companiei.
Angajatul a fost concediat, dar ani mai târziu a raportat că nu are nici un regret. De fapt, dorința de a-ti asuma o poziție etică puternică poate servi drept semnal de caracter și putere de organizare.
-
Asumarea greselilor.