Patru modalitati de a-i face pe ceilalti sa te asculte

standupwaystogetpeoplesattention

Toată lumea iubește o glumă bună, nu? Sigur. Până când nu mai este amuzantă. Chiar daca reprezinta lovitura ta garantată, si ai putea să o spui oriunde și oamenii ar râde, nu este invincibilă pentru totdeauna.

Spre deosebire de muzica, nimeni nu vrea să audă marele tau hit mai mult de o dată. Trebuie să scrii în mod constant un material nou, în timp ce iti retragi cel vechi. Este același lucru la locul de muncă, unde strategiile noastre de comunicare, tacticile de implicare a angajaților, și chiar și modul în care ne controlăm și conversam cu clienții existenți pot deveni invechite. Cu un deceniu în urmă, acest lucru a fost o problemă in minus . Conectivitatea la Internet și social media nu a fost ceea ce este astăzi și toleranța noastră pentru același mesaj a fost un pic mai mare, având în vedere saturația redusă. Dar, astăzi, ne vom expune riscului, nu numai de a plictisi publicul, ci si de a-l face sa se indeparteze.

Urmatoarele sunt cateva strategii de acaparare si mentinerea atentiei interlocutorilor, prezentate de expertii in strategii comportamentale Dan Gregory si Kieran Flanagan :

  1. Află ce îl interesează cu adevărat pe publicul tău.

Nici o audiență nu este exact la fel, iar ceea ce face un singur grup sa rada in hohote, poate face un altul sa plece. Aceasta înseamnă înțelegerea punctelor lor de vedere. De prea multe ori, comunicațiile noastre sunt toate despre noi, nu despre ei.

  1. Nu mai vorbi ca un “om de afaceri.”

Communicarea este o artă umană. Comunicarea corporativa este definită în mare măsură de jargon și limbajul dezumanizant, pe care nici unul dintre noi nu il folosesc în afara contextului de afaceri. Ia în considerare modul în care ai putea vorbi, dacă v-ati afla în jurul unui grătar, nu o sala de consiliu. Profesionalismul și plictiseala nu trebuie să fie sinonime.

  1. Testeaza mesajul pe tine.

Daca pozițiile ar fi inversate, mesajul tau ar fi acela care ti-ar atrage atentia, sau te-ar plictisi?. În cazul în care te-ar plictisi, de ce ai supune pe ceilalti sa-l asculte? Oamenii sunt în mare măsură mai deschiși, mai atenti și au o mai mare retenție de comunicații, care sunt atât distractive cât și informative.

  1. Nu mai încerca să te faci auzit la fel ca toți ceilalți.

O parte din motivul pentru care clienții și personalul nostru se confruntă cu un număr record de demisii (conform Gallup Research), este pentru ca ei nu au auzit acelasi mesaj numai de la tine, ei au auzit acelasi mesaj si de la ceilalti competitori.

http://www.success.com/article/4-stand-up-ways-to-get-peoples-attention

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 × 1 =