Patru moduri de a uita si ierta cu adevărat

 forgiveandforget

“Iertarea este atributul celor puternici”, a scris Mahatma Gandhi. Probabil pentru că iertarea este munca grea, mai ales atunci când unele fapte nu par a fi demne de iertare. Dar, munca grea o merita: Zeci de ani de cercetari din domeniul psihologiei pozitive au descoperit ca iertarea poate ameliora depresia, anxietatea si simptomele de tulburare de stres post-traumatic.

Iertarea poate conferi pacea personală și chiar îmbunătăți sănătatea fizică. Cum? Pentru că iertarea nu se refera la a face alți oameni să se simtă mai bine cu privire la greșelile lor. Este vorba despre luminarea poverii pe care fărădelegile lor le-a lasat asupra ta. Acest efect de iluminat, nu este doar metaforic. Într-un studiu publicat in Psychological Social & Personalitate Science in 2014, 160 de participanți au fost împărțiți în trei grupuri. Un grup a scris despre un incident în care au fost profund raniti, dar au ales să ierte persoana respectiva; un alt grup a scris despre un moment în care nu au iertat persoana care i-au ranit și un grup de control a scris despre o interacțiune neutră cu un prieten. Toți participanții au fost apoi supusi unui test de fitness în care au trebuit să sară cat de sus au putut timp de cinci ori.

Participanții care au scris despre iertare au sărit în mod semnificativ mai sus decât cei din grupul neiertător.

Robert Enright, Ph.D., co-fondator al Institutului Internațional Iertarea din Madison, Wisconsin, și un profesor de la Universitatea din Wisconsin-Madison, împarte procesul iertării în patru etape:

  1. Descoperă.

Fii sincer cu tine in legatura cu mânia și durerea ta, și evalueaza pagubele pe care nedreptatea le-a provocat în viața ta. În cazul în care unul dintre parinti te-a făcut să te simți inadecvat în dezvoltarea ta, stima de sine încă suferă? Cauti dragoste și validare în moduri nesănătoase?

2.Decide.

Trebuie sa adopti decizia conștientă de a ierta pe cei care te ranesc, și să renunți la orice comportament razbunator. În cazul în care un coleg ti-a furat o dată o idee, să zicem, și tu nu i-ai mai oferit credit in alte proiecte de atunci, este timpul pentru a schimba tactica. Negativitatea și furia care se agață de tine nu iti va face nici un bine pe termen lung, spune Enright.

  1. Munceste.

Este nevoie de un efort pentru a înțelege și a empatiza cu cineva care te-a rănit. Enright sugerează sa iti adresezi câteva întrebări: Ce viata a avut aceasta persoana in adolescenta? Ce răni psihologice ar putea avea el sau ea care au nevoie de îngrijire medicală? Ce presiuni suplimentare sau tensiuni s-au abatut asupra persoanei respective in momentul in care el sau ea te-a jignit? Apoi, gandeste-te la un mic cadou pe care ai putea sa il oferi acestei persoana. S-ar putea să fie un zâmbet, o strângere de mână, un apel telefonic returnat sau pur si simplu sa fii mai tolerant data viitoare când te afli cu el sau ea. Păstreaza în minte, totuși, că iertarea și impacarea nu sunt aceleași. Dacă ai fost sau esti într-o relație abuzivă de orice natură, iertarea poate și ar trebui să fie departe.

  1. Descopera.

Cum ai putea sa ii ajuti pe alții care ar putea fi raniti? Dacă ai fost o victimă a prejudecatile rasiale, de exemplu, ai putea decide să devii mai activ în cauze privind drepturile civile.

http://www.success.com/article/4-ways-to-truly-forgive-and-forget

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

59 + = 62