Pe vremea lui Carol al II-lea, un tren de marfă făcea 4 zile de la Curtici la Constanța, astăzi face 7 zile

Economia României pierde zeci și sute de milioane de euro din cauza infrastructurii feroviare, în condițiile în care un tren de marfă parcurge distanța dintre Curtici și Constanța în șapte zile, cu trei mai multe decât pe vremea lui Carol al II-lea, a declarat, miercuri, Lucian Bode, deputat PNL și președintele Comisiei de transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, în cadrul unei dezbateri pe teme de profil.

“Pe vremea lui Carol al II-lea (rege al României în perioada 1930-1940 — n.r.), un tren de marfă făcea patru zile de la Curtici la Constanța, azi face șapte zile. Nicăieri în lumea asta vaporul nu așteaptă trenul, doar în România, ceea ce înseamnă zeci, sute de milioane de euro pierdute de operatorii economici”, a susținut deputatul.

El a precizat că viteza medie a unui tren de călători în România este de 35 de kilometri pe oră, în timp ce viteza medie a unui tren de marfă este de 16 kilometri pe oră.

“Noi ne chinuim să construim o cale ferată de mare viteză Curtici-Constanța, unde trenurile să atingă 160 de kilometri la oră, în timp ce, în alte țări, TGV-ul din Franța atingea acum 36 de ani, în 1981, viteza de 260 de kilometri pe oră, iar recordul a fost doborât la 515 kilometri pe oră”, a mai arătat Bode.

Potrivit acestuia, CFR Infrastructură a pierdut la rectificare aproape 70 de milioane de euro pentru că nu a fost în stare să facă investițiile asumate prin proiectul de buget.

“Este inadmisibil. Din păcate, astfel de situații sunt din păcate întâlnite foarte des în toate cele patru moduri de transport din România”, a continuat Bode.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 + 2 =