Distanța dintre două suburbii din München (locuință și job) măsoară 23 de kilometri. Autorul comparației parcurge zilnic pe bicicletă această distanță pe direcția de la vest la est, iar seara viceversa. Ruta trece prin câmpii, pe poduri peste autostrăzi și prin păduri, se intersectează cu piste pentru biciclete și străzi lăturalnice, parcuri publice sau bulevarde aglomerate. Iar uneori, dar numai uneori, apare în timpul acestei activități zilnice ideea că acest drum s-ar putea face mai ușor. Uneori apare chiar ideea de neconceput de a renunța și a pune bicicleta în mașină sau tren. Cum ar fi însă dacă distanța ar fi parcursă nu cu o bicicletă clasică ci cu una electrică? Care model ar fi potrivit pentru așa ceva?
Autorul comparației a parcurs distanța de test cu două biciclete cu caracteristici de construcție similare. Unul dintre modelele testate este SY DrivE S8 ZR (3099 euro). Acesta este un model Pedelec (acronim pentru Pedal Electric Cycle) care are un motor capabil de o viteză de 25 km/h și care se decuplează automat la viteze mai mari. Celălalt model este SY DrivE Speed 45 (3899 euro), un model de tip S-Pedelec, la care motorul oferă o putere mai mare și bicicleta poate atinge o viteză maximă de 45 de km/h.
Pedelec este un tip de bicicletă electrică unde conducătorul este doar ajutat de un sistem de propulsie electrică în timp ce el acționează pedalele. Astfel că din punct de vedere legal acestea sunt încadrate în majoritatea țărilor ca biciclete clasice. S-Pedelec este însă un tip de bicicletă electrică încadrat legal ca vehicul de mici dimensiuni cu motor, deci se supune obligativității de a încheia o asigurare obligatorie de răspundere civilă, trebuie echipat cu numere de înmatriculare și necesită purtarea obligatorie a unei căști de protecție. Astfel că acest model nu are dreptul de a circula pe pistele de biciclete. Traseul ales trebuie modificat, pentru un model de tip S-Pedelec sunt necesare alte căi de rulare.
Ambele modele oferă roți de 20 de inch cu pneuri foarte groase. Pedalele pot fi pliate în sus la ambele biciclete, precum și ghidonul poate fi mutat ușor în lateral, pentru cazurile când conducătorul alege totuși să renunțe la pedalat pentru a urca în mașina sau tren. Ele oferă un coș frontal pentru bagaje, în care geanta sau ghiozdanul pot fi ancorate. Practică este și tija care trece direct deasupra motorului și pedalierului care este folosită pentru fixarea bicicletei pe diferiți suporți. Greutatea este astfel distribuită încât ea nu se înclină nici în față și nici în spate atunci când este atârnată de această tijă.
http://www.sueddeutsche.de/auto/pedelec-vergleichstest-pedelec-mit-oder-kmh-womit-laesst-sich-besser-pendeln-1.3518145