La o simpla cautare pe IVOLINE cu cuvantul “China” veti constata un pachet mare de stiri din care aflam despre extinderea mondiala a Chinei prin tranzactii de achizitionare sau investitii masive in toate colturile lumii dar mai ales in Europa. Aceasta la nivel corporativ, dar la nivel de cetatean obisnuit acapararea valorilor materiale se indreapta in zona luxului. Si toate acestea, incet, incet, precum picatura chinezeasca.
Concret, chinezii cumpara luxul planetei si platesc sute de miliarde de dolari. Chinezii au cumparat anul trecut 46% din produsele de lux din intreaga lume, iar 78% dintre achizitii au fost facute in afara acestei tari asiatice.
Informatia a fost publicata marti de ziarul chinez Global Times referitor la un raport al firmei de consultanta Fortune Character, relateaza EFE.
Cercetarea a fost efectuata pe baza datelor comunicate de 20.000 de marci de lux si releva ca, in 2015, chinezii au cheltuit 116,800 miliarde de dolari pe produse ale acestor companii, cu 9,25% mai mult fata de 2014.
Numai 22% dintre aceste achizitii au fost realizate in China, marea majoritate, insumand 91 de miliarde de dolari, fiind facute in exterior. Fenomenul se explica, in buna parte, prin diferentele de pret, unele bauturi alcoolice sau ceasuri gasindu-se in afara granitelor Chinei la preturi chiar si cu 80% mai mici.
Este posibil ca o influenta sa fi avut si campania anticoruptie lansata de presedintele chinez, Xi Jinping, prin care s-a cerut inaltilor functionari sa nu se mai afiseze cu haine sau accesorii de lux, consumand bauturi sau alimente foarte scumpe.
Expertii de la Fortune Character au constatat ca tendinta chinezilor de a cumpara produse de lux a crescut in 2015 cu 12,35% in strainatate si numai cu 3,2% in interiorul tarii prin comparatie cu 2014.
Aceste informatii sunt total diferite de cele de la alte firme de consultanta, reaminteste EFE. Astfel, Bain&Company a difuzat recent un raport care sustine ca piata produselor de lux din China a scazut cu 2% in 2015 fata de anul precedent, continuand o tendinta descendenta inceputa in 2013.
Motivele acestor schimbari ar fi incetinirea economiei Chinei, campania anticoruptie si preferinta tot mai marcanta pentru achizitiile de acest gen facute in strainatate.