Pericolul pentru comercianti, noul trend de mentalitate: oamenii care nu cumpara nimic

090049-a3ff6f38-479b-11e4-9bb4-d8c2ecaf4782

O noua mentalitate: oamenii care nu cumpara nimic. Intr-o lume a abundentei, exista la nivel global o miscare menita sa schimbe mentalitatile in privinta consumului. Cu cativa ani in urma, Tamara DiMattina, din Australia, a lansat campania Buy Nothing New Month, cu scopul de a-i incuraja pe oameni ca timp de o luna sa nu cumpere niciun obiect de care nu au stringenta nevoie, potrivit The New Daily.

Interdictia nu se aplica in cazul bunurilor esentiale precum mancarea, medicamentele sau produsele de igiena. La baza campaniei au stat observarea de-a lungul anilor a modului nechibzuit in care semenii sai isi cheltuiesc banii, precum si preocuparile cu privire la conditiile in care au fost produse bunurile cumparate si la ce se intampla cu acestea atunci cand nu mai sunt folosite.

In loc sa cumpere obiecte noi, oamenii dispun de o multime de alte optiuni, spun sustinatorii campaniei: pot cumpara din magazine second hand, pot imprumuta de la un prieten sau pot inchiria, pot face schimb cu un vecin, pot reutiliza, repara sau recicla, isi pot face propriile lucruri. Un exemplu este organizarea unui targ pe baza de troc intre prieteni, la care fiecare participant aduce cateva lucruri de care nu are nevoie, se arata pe site-ul Buy Nothing New Month.

——————————————————————————————————————————————-

regular_smile….dar sa vedem cum e cu mentalitatile la mai multe natii…Diferente de mentalitate
Reprezentantii mai multor natiuni se intalnesc intr-un restaurant. Toti au cerut cate un pahar de vin, dar cand au adus vinul, in fiecare pahar era o musca.
Neamtul a cerut alt vin in acelasi pahar.
Englezul – vin nou in pahar nou.
Finlandezul a scos musca si a baut vinul.
Rusul a baut vinul cu tot cu musca.
Chinezul a mancat musca, dar nu a baut vinul.
Evreul a prins musca si a vandut-o …..mai multe aici, cititi, merita

—————————————————————————————————————————————-

Mii de persoane s-au angajat in acest experiment, multi dintre ei afirmand ca au facut astfel economii insemnate, sustine DiMattina. Altii au dus ideea de consum cumpatat la un alt nivel. Cait Flanders, din Vancouver, a luat in vara anului trecut decizia de a nu mai cumpara nimic inutil timp de un an, scrie Forbes. Si-a redus bugetul pentru cafea, a incetat sa mai cumpere carti, reviste, produse cosmetice, produse electronice sau haine, cu exceptia unor obiecte vestimentare necesare, prevazute de la inceput.

De asemenea, a inceput sa isi cultive propriile legume. Pe parcursul anului, femeia in varsta de 30 de ani si-a redus cheltuielile la jumatate din venitul sau si intentioneaza sa prelungeasca interdictia de cumparaturi pentru inca un an. De o mai mare amploare este proiectul Buy Nothing, lansat in Bainbridge Island, Washington, care a adunat intr-un an si jumatate peste 100.000 de membri din 12 tari, potrivit site-ului oficial.

Prin intermediul miscarii este promovata o forma creativa, bazata pe colaborare, de impartire a abundentei inconjuratoare intre membrii comunitatii. Miscarea functioneaza pe baza unor grupuri locale organizate pe Facebook. Oamenii ofera lucruri de care nu mai au nevoie, imprumuta bunuri sau pun la dispozitie, gratuit, diverse servicii, avand posibilitatea sa solicite, la randul lor, bunuri si servicii.

Lucurile nu se vand sau se cumpara si este exclus trocul, proiectul bazandu-se strict pe daruire. O zi internationala a miscarii se sarbatoreste in a patra vineri a lunii noiembrie, data care coincide, deloc intamplator, cu Black Friday, ziua in care vanzarile explodeaza in magazinele din intreaga lume.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 3 = 4