O noua mentalitate: oamenii care nu cumpara nimic. Intr-o lume a abundentei, exista la nivel global o miscare menita sa schimbe mentalitatile in privinta consumului. Cu cativa ani in urma, Tamara DiMattina, din Australia, a lansat campania Buy Nothing New Month, cu scopul de a-i incuraja pe oameni ca timp de o luna sa nu cumpere niciun obiect de care nu au stringenta nevoie, potrivit The New Daily.
Interdictia nu se aplica in cazul bunurilor esentiale precum mancarea, medicamentele sau produsele de igiena. La baza campaniei au stat observarea de-a lungul anilor a modului nechibzuit in care semenii sai isi cheltuiesc banii, precum si preocuparile cu privire la conditiile in care au fost produse bunurile cumparate si la ce se intampla cu acestea atunci cand nu mai sunt folosite.
In loc sa cumpere obiecte noi, oamenii dispun de o multime de alte optiuni, spun sustinatorii campaniei: pot cumpara din magazine second hand, pot imprumuta de la un prieten sau pot inchiria, pot face schimb cu un vecin, pot reutiliza, repara sau recicla, isi pot face propriile lucruri. Un exemplu este organizarea unui targ pe baza de troc intre prieteni, la care fiecare participant aduce cateva lucruri de care nu are nevoie, se arata pe site-ul Buy Nothing New Month.
——————————————————————————————————————————————-
….dar sa vedem cum e cu mentalitatile la mai multe natii…Diferente de mentalitate
Reprezentantii mai multor natiuni se intalnesc intr-un restaurant. Toti au cerut cate un pahar de vin, dar cand au adus vinul, in fiecare pahar era o musca.
Neamtul a cerut alt vin in acelasi pahar.
Englezul – vin nou in pahar nou.
Finlandezul a scos musca si a baut vinul.
Rusul a baut vinul cu tot cu musca.
Chinezul a mancat musca, dar nu a baut vinul.
Evreul a prins musca si a vandut-o …..mai multe aici, cititi, merita
—————————————————————————————————————————————-