Piața auto din China prezintă în continuare o creștere moderată. Constructorii germani de automobile premium se descurcă foarte bine la început de an. În schimb cei americani pierd teren.
Piața auto din China a început acest an printr-un impuls deosebit, creșterea depășește cea întâlnită pe alte piețe și îi surprinde pe analiști. Vânzările de automobile au crescut în primele două luni ale anului cu 8,8% la un total de 4,46 milioane de automobile, după cum anunță asociația producătorilor, CAAM. Au crescut în special mărcile Mercedes, BMW sau Honda, în timp ce Ford sau chiar General motors au pierdut semnificativ.
Cifrele pentru primele două luni adunate dau o imagine mai bună de ansamblu asupra pieței auto din China decât o perspectivă doar asupra lunii februarie. Sărbătoarea Anului Nou Chinezesc, când în mod tradițional majoritatea magazinelor sunt închise, a căzut în acest an în luna ianuarie, în timp ce anul trecut a fost în februarie. Din acest motiv creșterea bruscă de 22% înregistrată în luna ianuarie trebuie privită cu prudență.
Dar cu toate acestea, cea mai mare piață auto din lume se dezvoltă ca și până acum într-un ritm accelerat, cel puțin asta resimt majoritatea producătorilor. Majoritatea analiștilor au prezis pentru începutul de an creșteri între 3 și 5 procente, având în vedere că taxa pe valoare adăugată a fost majorată. Pentru restul anului 2017 analistul Paul Gong crede că dinamica pieței va fi tot mai ridicată, pentru că apoi la sfârșitul anului taxa pe valoare adăugată automobilelor de mici dimensiuni va crește de la 7,5% la 10% la sfârșitul anului.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Chinas-Automarkt-waechst-kraeftig-article19739924.html