Cine vrea să își renoveze locuința sau cine este în căutarea noilor trenduri din modă, ajunge de cele mai multe ori pe Pinterest. În loc să ia doar inspirație de pe platformă, acum vizitatorii au la dispoziție și zece milioane de produse ce pot fi cumpărate.
Serviciul de fotografie Pinterest vrea să se axeze mai mult pe a deveni o platformă pentru shopping online. Compania din San Francisco introduce un coș propriu de cumpărături, în care pot fi introduse articole de la diferiți furnizori.
Funcția va fi pentru moment disponibilă doar în SUA, unde comercianții vor putea să asocieze produse cu fotografiile la care privesc vizitatorii. Prin parteneriate cu 20.000 de comercianți vor fi disponibile vizitatorilor circa 10 milioane de produse diferite, spune compania într-o postare pe blog. În Europa nu va exista, cel puțin pentru moment, o astfel de funcție.
La Pinterest utilizatorii pot să salveze fotografii de pe rețea în colecții online și în colecții de imagini. Serviciul se prezintă ca un “motor de căutare vizual” și vrea să joace rolul de sursă de inspirație. Spre exemplu, pentru oameni care caută surse de inspirație pentru a înlocui mobilierul de acasă, pentru a-și renova locuința, pentru a-și crea îmbrăcăminte sau pentru călătorii și vacanțe. Aceste lucruri sunt în concordanță cu focusul cumpărătorilor: utilizatorii vin adesea la Pinterest când sunt în căutare de ceva, subliniază cofondatorul și directorul Ben Silbermann.