Poate dieta mediteraneană să încetinească îmbătrânirea?

Imagini pentru Mediterranean food

O serie de șase articole apărute în ediția din martie a Jurnalului de Gerontologie, seria A: Științe Biologice și Medicale a descoperit noi corelații între dieta mediteraneană și o îmbătrânire sănătoasă.

Printre descoperirile lor, noile articole explică mecanismele din spatele dietei și relația pozitivă între dietă și funcțiile fizice și cognitive. Valoarea consumului de suplimente cu coenzimă Q10 în timp ce se respectă dieta și rolul dietei în reducerea inflamațiilor. Dar în câteva studii nivelul beneficiilor a fost dependent de felul în care aderența dietei a fost măsurată.

Caracteristiciloe cele mai importante ale dietei mediteraneene includ o varietate de cereale integrale procesate la minim și legume ca și alimente de bază. O mare diversitate de legume proaspete consumate zilnic, fructe proaspete ca și desertul tipic al zilei, ulei de măsline extra-virgin și procesat la rece, nuci și semințe ca principala sursă de grăsimi, consum moderat de pește, produse lactate consumate în cantități reduse, carne roșie consumată foarte rar și în cantități foarte mici, precum și vin roșu consumat doar în cantități mici și doar împreună cu mâncarea.

Există un număr ridicat de scale folosite pentru a măsura aderența unei diete. Unul dintre studiile jurnalului, efectuat de cercetătorii de la Universitatea din Paris, a descoperit că printre subiecții de test cifre mai bune ale scorului de aderență cu dieta mediteraneană au fost asociate cu șanse mai mari de a îndeplini anumite criterii de îmbătrânire sănătoasă. Rezultate similare au fost descoperite și cu alt indice, scorul dietei mediteraneene.

Mecanismul exact prin care o aderență mai bună la dietă exercită efecte favorabile asupra organismului este încă necunoscut specialiștilor. Cu toate acestea, cercetătorii de la Washington University din St. Louis au scris într-unul din noile articole că există tot mai multe dovezi privind un număr de cinci adaptări induse de dieta mediteraneană. Acestea includ un nivel scăzut de lipide, protecție față de stresul oxidativ și inflamație, modificarea factorilor de creștere care promovează apariția cancerului, etc.

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/03/180330145322.htm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × = 7