Este posibil ca nici un alt producător auto german să nu fie atât de șocat de lansarea Tesla Model S în 2012 ca și Porsche. Fiecare din modelele Porsche a fost un performer de top în segmentul său, indiferent că era vorba despre putere, manevrabilitate sau alte caracteristici, precum și prețuri rezonabile.
Apoi a apărut Tesla Model S, un sedan hatchback cu cinci locuri care oferea un design uimitor și performanțe de top comparabile cu cele mai bine echipate versiuni ale mașinilor sport, aspect ce a fost acompaniat în scurt timp de o rețea de stații de încărcare rapidă Supercharger, pe tot teritoriul american.
Înțelegerea Porsche față de capabilitățile acelei mașini, de la un producător care nici măcar nu exista în urmă cu zece ani de zile, a șocat compania germană pe toate nivelurile. Rezultatul acelui șoc îl vedem în Porsche Mission E, care va fi dat în producție la finalul anului viitor, ca un model pentru anul 2020.
Iar dacă e să învățăm ceva din strategia Tesla, această lansare va fi acompaniată de tehnologia încărcării rapide, cu capacități care nu au mai fost oferite în versiuni de stradă ale mașinilor. De curând a fost publicat un interviu pe larg cu Uwe Michaels, directorul Porsche pentru divizia de dezvoltare sisteme electrice și electronice, acesta conținând detalii privind modul de gândire al companiei și viitoarele caracteristici pe care automobilele sale le vor avea.
Una din marile diferențe pentru Mission E este că Porsche numește această tehnologie “Turbo Charging”, care este în esență o tehnologie care poate alimenta pachete de baterii de până la 350 kilowați, aplicând o tensiune de 800 de volți. Dar astfel de stații de încărcare vor necesita tehnologii complet noi, inclusiv cabluri de încărcare răcite cu lichid, însă Michaels menționează că voltajul ridicat va reduce greutatea vehiculelor și va elimina necesitatea unor componente de la bordul acestora.
https://www.greencarreports.com/news/1115040_porsche-mission-e-electric-sedan-buyers-want-expect-fast-turbo-charging