În SUA varianta diesel pentru Porsche Cayenne nu se mai poate vinde de doi ani încoace, iar în Germania, spre exemplu, există o interdicție similară din iulie anul acesta. Subsidiara VW a găsit însă o portiță de scăpare, pe care a folosit-o pentru a aduce modelul pe străzi.
Producătorului de automobile Porsche i s-a interzis în mod public să mai înmatriculeze în Germania modelul Cayenne Diesel 3.0. Exemplarele produse pentru piața americană trebuie ajustate la fel ca și pentru normele europene. Porsche a retras astfel numeroase automobile de pe piața americană și a efectuat asupra acestora modificările necesare, pentru a corespunde cu standardele europene. Airbag-uri, lumini posterioare și software-ul de direcție au fost de asemenea ajustate.
Ajustarea automobilelor nu este singurul truc al companiei. Pentru a primi documentele necesare pentru automobile, ele au fost înregistrate și apoi scoase din circulație în țări precum Lituania. Documente de omologare care nu ar fi fost emise de autoritățile germane. După o înmatriculare unică, autovehiculele de tip Cayenne pot fi din nou înregistrate în oricare altă țară UE.
Datorită intervențiilor în sistemul de evacuare a noxelor, SUA a oprit vânzarea de Cayenne cu motoare diesel încă din anul 2015. În Germania la finalul lunii iulie anul acesta, Ministrul Federal al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a dispus de asemenea interzicerea înmatriculării acestora, pentru că asupra automobilul a fost descoperit un software ilegal de manipulare a emisiilor.
Pe piața germană Porsche nu vinde modelul Cayenne Diesel prin intermediul distribuitorilor autorizați, ci prin intermediul unor dealeri independenți de mici dimensiuni. Acolo ele sunt cedate clienților cu reduceri de preț substanțiale. Porsche a asigurat însă că nu subminează în nici un fel interdicția actuală de înmatriculare.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Porsche-umgeht-