După ce i-a tachinat pe jurnaliști cu o serie de siluete și randări vagi în 3D, Volkswagen a dezvăluit în final aspectul primei sale mașini electrice de curse, numită după obiectivul pentru care a fost dezvoltată, acela de a cuceri cursa cu același nume – I.D. R Pikes Peak.
Au trecut mai bine de 30 de ani de când Volkswagen a participat pentru ultima dată la o cursă legendară de stradă, urcând dealuri într-un motor bi-turbo de Volkswagen Golf de 652 de cai putere, dar abandonând la scurtă distanță de linia de finiș, datorită unor probleme la suspensii. Producătorul auto german se întoarce acum pentru a dovedi caracterul său sportiv și pentru a dezvolta strategia sa globală din domeniul vehiculelor electrice, care va fi condusă de familia de vehicule I.D. cu zero emisii. Crossover-ul Crozz, modelul Buzz inspirat de automobilele Combi și modelul Vizzion fără volan – toate acestea fiind concepte care au fost prezentate ca viitori membri ai familiei I.D.
I.D. R Pikes Peak a fost prezentat recent în Alès, Franța și ar trebui să fie gata de drum în două luni. La fel ca și Golful din 1987, va fi propulsată de două motoare, deși de data aceasta ele vor fi doar electrice. Cu un sistem de baterii litiu-ion la bord, mașina generează 680 de cai putere și 650 Newtonmetri.
VW mai spune că aceste caracteristici vor permite un timp de accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,25 secunde, plasând acest bolid în top, îmăprecună cu Bugatti Chiron și mașinile de Formula 1. Va cântări circa 1,13 tone, iar VW spune că va regenera 20% din energia sa prin frânare regenerativă. Compania are planuri pentru a câștiga cursa, dar vrea chiar să depășească recordul actual de la Pikes Peak International Climb pentru mașini electrice, care se situează la 8:57.118 minute. I.D. R Pikes Peak va fi condusă de campionul en-titre Romain Dumas, iar evenimentul va avea loc pe 24 iunie.