Chevrolet Volt nu a fost un concept original, nu a fost nici măcar primul model de acest gen de la General Motors. Electric Auto Corporation a primit o distincție pentru automobilul pe care l-au construit în 1980, în timpul celei de-a doua crize petroliere din America. A construit modelul Silver Volt, un hibrid de tip plug-in pe baza șasiului unui Buick station wagon – cu 16 ani înaintea lui GM EV1.
General Motors a construit o întreagă flotă pentru a fi testate în apropiere de Fort Lauderdale, Florida. Mother Earth News a urmărit pe vremea aceea dezvoltarea acestui automobil. Electric Auto susținea că Silver Volt beneficia de o autonomie electrică de aproape două ori mai mare decât Volt-ul de astăzi, de 130-160 kilometri între încărcările efectuate pachetului de baterii cu plumb.
Pachetul de baterii folosea o tehnologie specială care permitea încărcarea până la 80% capacitate în doar 45 de minute. Mașina dispunea și de o mică “unitate auxiliară de putere”, a cărei specificații au fost însă pierdute în timp.
Această unitate auxiliară era însărcinată cu alimentarea unor componente accesorii, precum sistemul de climatizare și încălzire, încărcând bateria de 12 volți a mașinii care alimenta diferite funcții, dar care nu era folosită în mod normal pentru călătorii mai scurte de 50 de kilometri.
Avea o viteză maximă de 112 km/h și una de croazieră fixată la 90 km/h, ceea ce corespundea cu limita de viteză națională din perioada respectivă. Silver Volt era echipată ca o mașină de lux pentru anii 1980, cu servo-direcție și frânare asistată, geamuri și scaune electrice, precum și acoperitori de vinil pentru partea din spate.