Producătorii atrag prin stimulente pentru automobilele diesel

Din frica interdicțiilor de circulație, mulți constructori auto oferă reduceri subtanțiale sau prime la achiziția unor vehicule mai vechi cu motoare diesel. Potrivit unui studiu, clienții profită mai mult ca niciodată de pe urma acestora. Aceasta nu este însă și concluzia finală a conducătorului studiului, Ferdinand Dudenhöffer.

Pe piața auto germană constructorii auto oferă între timp prime la achiziția unor automobile mai vechi cu motoare diesel. Nivelul reducerilor de preț a fost majorat substanțial după ce luna trecută au apărut diverse amenințări cu interdicții de circulație pentru automobilele cu motoare diesel, anunțurile provocând frică în rândul constructorilor, care oferă acum promoții record. Informația a fost raportată de Car-Center-ul Universității Duisburg-Essen, în studiul său periodic.

După ce Jaguar-Landrover și Kia au oferit inițial prime similare, așa-numitele prime de mediu sunt acum disponibile din partea a 25 de branduri auto, care acoperă împreună 95% din totalul pieței, explică liderul studiului, Ferdinand Dudenhöffer. Beneficiul mediu al clientului este 16,1% din prețul de catalog. Doar Ferrari, Volvo și câțiva producători mici au renunțat la astfel de programe.

Dudenhöffer avertizează că, consumatorii se vor obișnui cu reduceri masive de preț și se vor aștepta ca acestea să se păstreze și câteva luni mai târziu. Motorul diesel va lasă astfel urme și mai adânci în piața auto, din punct de vedere al veniturilor și marjelor de profit obținute de constructorii auto. Profesorul a criticat de asemenea, faptul că producătorii nu au mai lansat pe piață modele noi care să fie conforme cu noua normă de poluare, Euro 6d.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Hersteller-locken-mit-Diesel-Abwrackpraemien-article20071705.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

10 × 1 =