În industria auto electrificarea este o temă majoră – dar nu și pentru camioanele de mărfuri. Digitalizarea ar putea face transporturile mai eficiente și mai ecologice. Dar aici mediul politic german se află în contradicție cu sine însuși, se plânge industria germană.
În cazul camioanelor grele de mărfuri, motorul electric nu va juca un rol important multă vreme de acum încolo, estimează producătorii de top din industrie. Acumulatorii pentru un camion de 40 de tone va cântări chiar și peste 10 tone, spune directorul diviziei de vehicule utilitare de la VW, Andreas Renschker pentru publicația “Handelsblatt”. În afară de asta, procesul de producție al acestora ar fi exttrem de scump, consideră directorul tehnic de la Volvo, Lars Stenqvist. În cazul unui autobuz circa 50% din energie electrică de la bord se va consuma în timpul iernii pentru încălzirea habitaclului, mai adaugă directorul MAN, Joachim Drees.
Dacă e să privim la camioanele electrice anunțate de Tesla, directorul executiv de la Scania, Henrik Henriksson, crede că, compania americană va avea nevoie de un volum mare de lichidități din partea investitorilor. Acesta a mai adăugat că, compania sa va lansa un produs nou doar dacă are sens pentru clienți și nu doar pentru piețele financiare.
Însă producătorii de camioane și autobuze au fost de acord că motorul electric trebuie să își facă simțită prezența în traficul urban, cât mai rapid, în special în cazul autobuzelor pentru transport urban. Pentru camioanele grele destinate transportului de mărfuri motoarele hibrid au sens pentru ultimii kilometri parcurși în preajma orașelor, spune Stenqvist. Linii de legătură aeriene sunt testate în prezent în Germania, iar această tehnologie ar putea funcționa. În traficul pe distanțe lungi însă, motorul cu ardere internă este indispensabil. În loc de diesel el ar putea funcționa pe bază de biomethan sau combustibili sintetici, au declarat în comun Renschler, directorul executiv de la Iveco, Pierre Lahutte sau președintele Asociației Industriei Automobilistice (VDA), Matthias Wissmann.
https://www.n-tv.de/wirtschaft/Lkw-Hersteller-sehen-E-Antrieb-skeptisch-article20162635.html