Gigantul elvetian Nestle a înregistrat o scădere a profitului net cu 39% anul trecut la 9,1 miliarde de franci elvețieni ( 6.4 miliarde de dolari). Compania a declarat că declinul s-a datorat în primul rând vânzării în 2014 a unei părți din pachetul de acțiuni din afacerea cu produsele cosmetice L’Oreal. De asemenea, a suferit ca urmare a rezistenței francului elvețian. Creșterea vânzărilor anuale pentru grupul, a cărui mărci includ batonul de ciocolată KitKat si Nescafe instant, a fost sub prognoza de 4,2%.
Compania se asteaptă ca mediul de tranzacționare în 2016 să fie similar cu anii anteriori, cu prețuri chiar mai mici. ’’Ca atare ne așteptăm să asigurăm o creștere organică, în conformitate cu 2015.” “Este un mediu dificil. Marjele de profit sunt sub presiune și companiile nu sunt în măsură să crească prețurile, în timp ce productivitatea coboară”, a declarat Koen De Leus, economist strateg la KBC din Bruxelles.
În declarația sa Nestle spune că, creșterea a fost bazată pe scară largă în toate regiunile și categoriile. În Asia, însă, performanța a fost “grav afectată”, de retragerea și distrugerea marcilor de taitei Maggi din India ca urmare a interdicției impusă de autoritatea de siguranță alimentară a țării.