Când Tesla a anunțat pentru prima dată în octombrie 2016 că toate exemplarele noi de Model S și Model X vor fi echipate cu o suită de opt camere surround, doisprezece senzori ultrasonici și un radar cu orientare frontală cu tehnologie avansată de procesare, viziunea pentru un viitor complet autonom a părut dintr-o dată mai reală. Numit Autopilot 2.0, noul echipament va facilita dezvoltarea de caracteristici autonome avansate. Aceasta reprezintă o versiune mai avansată a primului sistem de asistență rutieră dezvoltat de Tesla, un pas intermediar înainte ca acesta să capete capabilități autonome totale.
CEO-ul Tesla, Elon Musk, își păstrează discursul potrivit căruia Autopilot 2.0 va depăși cu mult capabilitățile sistemului Autopilot 1.0 și va deveni fundația rețelei Tesla pentru car-sharing. Acum, la un an distanță de anunțarea oficială a Autopilot 2.0 și după multe actualizări software over-the-air, multă lume se întreabă probabil cum se descurcă noul sistem față de versiunea anterioară 1.0.
Un proprietar de Tesla care deține vehicule echipate atât cu Autopilot 1.0 cât și cu Autopilot 2.0 a documentat experiențele sale avute cu ambele sisteme. Utilizatorul Black Tesla de pe Youtube ilustrează diferențele din comportamentul în trafic al celor două sisteme. Pe măsură ce Tesla continuă să descarce volume mari de date din trafic de pe vehiculele sale și lucrează la dezvoltarea unui sistem care să fie complet autonom, Tesla se așteaptă să efectueze o călătorie demonstrativă din California la New York până la finalul anului 2017 într-un automobil care nu necesită deloc intervenție umană. Tehnologia de detecție a benzilor, capacitatea de a trece de pe o bandă pe alta, detecția vehiculelor din jur, toate aceste capabilități ale sistemelor electronice sunt de așteptat să le depășească pe cele umane chiar în viitorul apropiat.
http://www.teslarati.com/tesla-owner-documents-autopilot-2-0-vs-autopilot-1-0-behavior-better/